tisdag 8 mars 2011

Rutor på 20 röda !

Och om jag önskar att det vore magrutor jag prata om.. men så är inte fallet. Jag pratar föstås om nougatrutor. Jag var så sugen på att baka förut så jag kunde inte låta bli att göra dessa himmelskt goda rutor! Trots att jag skulle jobba och kände mig lite stressad så lyckades jag slänga ihop dom på 20 minuter, för längre tid tar det helt enkelt inte. Eftersom jag själv försöker att inte äta så mycket onyttigt så smakade jag på en och sen frös in resten, tanken är att min kära lilla storebror skall få ta med sig dom till jobbet så att dom kan få njuta lite ! Och frysen börjar bli rätt full nu.. har fått för mig att jag skall fylla upp den ordentligt innan jag drar så att Emil har något att äta när han flyttar in. Och det gör jag ju så gärna, ÄLSKAR att baka ! Men jag är även trött efter kvällens arbetspass, så jag tänker krypa i säng nu.. Imorgon bör jag baka semlor, det är ju liksom den dagen då! Ne, men godnatt då !!!

Här är receptet på dom enklaste och godaste rutor du kan hitta : http://www.tasteline.com/Recept/Nougatrutor_3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar