söndag 6 mars 2011

När tankarna kommer !

Hemma igen efter en kväll på macken.. Var en riktigt bra kväll, städat och putsat en massa, flyttat lite grejer hit och dit, får se om de uppskattas utav chefen. Hoppas ! Men när jag stod där och gjorde rent stekbordet så slog det mig plötsligt att jag bara har 12 arbetspass kvar på macken.. kanske för alltid ! Och visst, det är inte så att jag vill bli kvar på macken för resten av mitt liv, men samtidigt så känns det lite sorgligt. Jag trivs så bra, med både kunder och kollegor. Jag har jobbat där i tre och ett halvt år nu, och det känns nästan som att jag har bott där den senaste tiden och kommer göra fram till den 20 mars, då jobbar jag mitt absoluta sista pass.. Men jag är lycklig över att komma ut i världen, det är bara en konstig känsla det här att man skall lämna det man är van vid, lämna sin trygghet, lämna det man kan, för ett helt nytt land, nya människor, nytt arbete.. Ja, tankarna kommer krypande nu när det börjar närma sig, nu när det är verklighet. Jag måste helt enkelt bara vänja mig vid tanken.. Och det kommer jag att göra !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar