tisdag 8 mars 2011

FETtisdagen !

Ja namnet för denna dag tar ut sin rätt.. mycket väl ! Det första jag gjorde imorse efter frukosten var att sätta igång med att baka. Jag gjorde två sorters muffins, Mocka & choklad och vanilj & choklad. Dom blev jätte fina, sen gjorde jag även en till sats chokladmuffins som jag omvandlade till semlor, jag delade muffinsen på mitten och istället för mandelmassa så blandade jag nougat med hackad mandel och la i den undre delen, sen spritsade jag grädde och så på med locket och lite florsocker på toppen ! blev super tjusiga och goda !

Var på badhuset idag igen, simmade 40 längder den här gången, sist tog jag 30, så ökade lite idag! Så skönt att basta och så efteråt ! Sen åkte jag och mamma hem och så åt vi en varsin semla (och där var den träningen som uppäten). Sen kom även pappa över och vi åt semla igen, fast jag åt ingen denna gång, var mätt..! Men efter en hel dags bakande så var jag hungrig på mat.. glömde liksom bort att äta mat på hela dagen, inge bra det där, blev en onyttig dag.. Men jag gjorde en smarrig gratäng med squash och massa andra goa grönsaker, riktigt gott. Nu sitter jag på jobbet, började 21 och ska ha natten, men har haft en skön ledig dag iallafall men känner mig trots det rätt sliten och trött.. Så det är sängen som gäller nu.. Godnatt godnatt !

Och jag hoppas att alla gav en extra tanke åt alla kvinnor idag, för det är den internationella kvinnodagen idag också ! Så till alla kvinnor: you go girl !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar