tisdag 22 mars 2011

L E D I G !

Äntligen är jag inne på min lediga vecka som jag så länge sätt fram emot! Det var en tuff och känslomässig helg i och med att jag sålde min bil och jobbade mitt sista pass på macken, till råga på det så blev jag sämre och sämre i min förskylning och hade haft svårt att sova de senaste nätterna, så i söndags var jag i princip död kropps - och känslomässigt.. Gick hem från jobbet, handlade på vägen, gjorde iordning te och mackor, la mig i sängen och kollade på film, vid halv åtta tiden släckte jag och somnade.. Sov till halv ett på natten då jag vaknade till, livrädd att inte kunna somna igen, men tänk att det kunde jag ! 11 timmars sömn fick jag, mer än jag sovit på hela veckan innan typ, så otroligt välbehövligt! Gick upp vid sju på morgonen sen, tvättade och sen kom mamma och hämtade mig så att jag kunde köra henne till jobbet och sen låna bilen!

Det blev en trip till Nyköping sen, plockade upp Lina och sen var det stan som gällde, shopping, lite grann iallafall ! Vi käkade thaimat och jag var stolt över mig själv när jag faktiskt beställde utan ris och med extra sallad (jag kämpar med maten för att va fit och fräsch till G C ) är jag hemma är det rätt lätt att sköta maten, men desto svårare när man skall äta ute, men det gick faktiskt utmärkt! Hoppas att jag kan klara av det utomlands sen också ! Jag köpte världens mysigaste mysdress, har aldrig i hela mitt liv lagt ner pengar på en "fin" mysdress, bara träningskläder och förenings mjukis dressar, men jag hittade en som jag är totalt förälskad i.. En persikofärgad, sammet dress, byxorna sitter perfekt och tröjan också med en härlig luva på. Kostade 199:- per del och värt varenda öre, vill bara bo i den.. Så det kändes som grymt väl spenderande pengar ! På väg hem sen så hälsade jag även på hos Pin och Harry en snabbis, så mysigt att hinna träffa dom. Men jag får förhoppningsvis träffa dom på söndag igen, då kommer dom över på fika om allt går som tänkt !

Fick sova tillräckligt många timmar inatt också, vaknade rätt tidigt, superskönt. Drack min morgonkaffe och gick sen ut på promenad, väl inne igen åt jag gröt med bär i till frukost. Riktigt skön start på dagen och jag börjar känna mig piggare trots att förskylningen sitter kvar i näsa och hals, men jag blir nog bättre om jag får sova ordentligt och röra på mig! Ikväll blir det en visit i Scaniarinken hos dom undrbara tjejerna som jag inte träffat på allt för lång tid, saknar dom som fan.. Men nu, STÄDAR och SORTERINGS dags..... C-ya !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar