torsdag 10 februari 2011

Vackra snö !

Jag är fullt medveten om att de flesta tycker att jag är dum i huvudet, men trots att snön bidrar till trafik kaos, kyla, blött och slask så gör den mig inte mycket för tillfället. Jag tycker att den är vacker! Det är så ljust ute och tittar man mot en gatulyckta så riktigt glittrar flingorna när dom yr ner mot marken. Jag gick ut och tog en promenad i snökaoset förut och det var riktigt uppfriskande plus att man fick igång flåset lite extra när man pulsade fram genom snön. Jag känner lite sådär, att varför klaga över något vi inte kan rå över? Va fan, det är lite snö bara, det finns så mycket värre! Jag vet inte om jag är såhär positiv över snön för att jag vet att jag snart kommer dra här ifrån, jag VET att jag kommer ha sol och värme i vår och sommar, kanske är det därför. Vem vet hur länge vintern kommer hålla i sig här hemma iår? Inget jag kommer att lägga energi och tid på att bry mig om, finns bättre saker att fundera på. Typ som att jag har sovmorgon imorgon, och att min älskade far fyller år imorgon ! Nej, nu blir det en bra film i sängen, sen sovardags ! Godnatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar