onsdag 23 februari 2011

Utmattad !

Jag känner mig verkligen totalt utmattad nu, och än är det inte över.. Dagen har varit lång, men har som tur gått rätt fort! Mina 8 timmar på macken gick åt till att plocka upp varor och stå och se lika glad ut och trevligt som jag bara kan ! Men jag var inte så glad, i själva verket så har jag gått med total huvudvärk hela dagen, började igår kväll och jag trodde faktiskt att lite sömn skulle hjälpa, men icke, vakna med huvudvärken kvar och den var där för att stanna. Till råga på det fick jag höra varenda kund som kom in klaga på hur kallt det är ute, hur hemskt det är med kyla, hur frusna dom är, hur många minus dom hade hemma i morse.. jag VET att det är kallt ute.. Men självklart så står man och håller med, för ja, det är ju kallt ute och jag tycker faktiskt synd om många som kommer in och är riktigt genomfrusna.. Men står man där och redan mår lite halvtaskigt så känns varenda klagomål om kylan som ett hårt slag i huvudet.

Men iallafall, från macken direkt ner till mina små flickor i ishallen. Dom var superduktiga och det kändes skönt att få ta några skär på isen, lugnande på något vis. Flera utav tjejerna tog märken idag och en del börjar närma sig det märket då dom får ta av sig hjälmen. Känns så otroligt kul att det går bra för dom, alla framsteg är värda guld. Jag blir så stolt! Men när vi väl var färdiga var det bara att stressa iväg till nästa, Helgesta, för kvälls och nattpass. Dom hade sparat mat till mig iallafall så jag fick riktigt smarrig middag. Sen var resten av kvällen lugn, vi lyssnade till gitarr och myste med te och prat. När samtliga sedan lagt sig så blev det lite mer te och mys med kollegan och nu sitter jag här, dödstrött men lättad att få skriva av mig lite, få göra min beskärda del utav klagandet för dagen, tycka lite synd om mig själv.. Fast det gör jag faktiskt inte, jag har ju valt att ta dessa pass trots att det är tight mellan dom. Men nej, jag ska krypa ner nu så att jag får lite sömn, vill ju va någorlunda pigg mina 4 lediga timmar jag har imorgon innan jag skall tillbaka hit och spendera dagen, kvällen och natten igen.. så godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar