söndag 13 februari 2011

Ledig, ledig, ledig !

"Jag vill vara ledig, ledig, ledig bara sitta brevid, brevid, brevid, inte göra nånting, nånting alls, bara göra nånting, nånting nice" Citerar Mange Schmidt i hans låt "Ledig", och precis så känner jag och det är precis vad jag är nu i en och en halv dag! Tjoho! Kom precis hem ifrån helgens arbete och vad det är skönt att det är över... Har tokstädat lagret på macken hela dagen, blev så rent och fint! Men jag är lite orolig för min bil, den skrek till riktigt ordentligt nu när jag var påväg hem och så började oljelampan att blinka, så väl hemma så kollade jag oljan och det var lite dåligt men inte så farligt men jag fyllde på lite iallafall och i oljelocket var oljan alldeles tjock och klibbig, så nu vet jag inte alls vad som är problemet... Tänkte att den får stå och suga i sig det jag svepte i den, men jag känner på mig att det är nåt betydligt mer komplicerat som är på tok... Får gå ut och kolla till det lilla livet sen och se hur den mår.. Stackars stackars min bil.. typiskt om den ska bli dålig nu när jag ska iväg och allt.. Men jag hoppas den hinner tillfriskna, om inte annat så har den ju en lång lång tids vila sen!

Idag är det återigen ett sånt härligt promenad väder, så jag ska nog ta mig ut på en sväng strax! Sen funderar jag starkt på om jag skall börja rensa lite, måste ju komma igång nån gång... Kan nog få bli ett projekt för kvällen, som sagt jag är ledig, ledig, ledig !

http://www.youtube.com/watch?v=AXVCCB582C4


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar