onsdag 9 februari 2011

Mig själv som guide !

Om jag ska vara riktigt ärlig så skulle jag för tillfället inte vilja ha mig själv som guide... Körde till och med fel i Södertälje idag, en väg som jag åkt flera gånger och väl framme i Stockholm så kunde jag inte hitta ett enda café vi ville gå till, dit jag valde att gå så försvann helt plötsligt alla fik och ALLT! Hur kan man va så dålig på stan.. Men vi fann oss ett litet fik tillslut, eller litet och litet, vi fann Expresso house! Avnjöt oss en varsin kaffe och rågbagel med färskost och rouccola, det var riktigt smarrigt och ytterst trevligt att få prata ikapp igen! Sen gav Hanna mig en guidad tur i den undre jorden (tunnelbanan) som ledde mig fram till mitt pendeltåg som jag skulle ta tillbaka till Östertälje där jag hade parkerat bilen, och så långt gick det ju bra, vi sa adjö och jag klev på mitt tåg och hoppade av i Östertälje, men när jag skulle parkera där tidigare så var det fullt, så jag följde en annan bils exempel och ställde mig vid sidan vilket jag inte skulle gjort, väl tillbaka satt en trevlig liten p-bot på rutan.. och OM jag nynnade Magnus Ugglas låt "pissfittor" i huvudet på vägen hem sen.... (En låt om pissfit....ehm jag menar LAPPLISOR) usch ! Ja, ni kan ju lyssna själva : http://www.youtube.com/watch?v=cJIC_BomOSE

Men som jag lärt mig nu, låt inga "små" saker förstöra! Bortsätt ifrån den lilla detaljen med p-boten så har jag faktiskt haft en riktig toppen dag. Efter att jag varit i stan kilade jag ner till ishallen direkt, där jag möttes utav mina glada små åkare och som pricken över i:t så var dom riktigt riktigt duktiga idag, jag blev så imponerad och stolt! En riktigt bra känsla hade jag i magen, och bättre blev det när min minsta åkare kom fram till mig efter träningen och sa "Emma, jag tycker att du är en jätte bra fröken" då smälte mitt hjärta totalt och kände att hela grejen med p-boten var som bortflugen. Efter ishallen drog jag en snabbis till Trosa och träffade Milan, vi hann ta en kaffe och snacka lite, riktigt mysigt. Men nu är jag hemma igen och har precis fyllt min kalender med pass på macken för min sista tid här hemma, det blir till att jobba en hel del nu, men det är bra för då går tiden fort ! Men nu måste jag börja tänka på refrängen (inte till Ugglas låt den här gången) och krypa till sängs, imorgon är det öppning på macken som gäller ! Så Godnatt och tack för en toppen dag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar