tisdag 8 februari 2011

Tvätta och sortera !

Nu är jag återigen hemma, skulle vilja gå och lägga mig en stund men känner inte att jag hinner det. Jag hade lite flyt nu när jag kom hem och fann tvättstugan ledig, så det var ju bara att ta och slänga in tvätten så behöver jag inte tänka mer på det sen iallafall! Jag måste börja sortera ur mina garderober lite, min lilla storebror Emil ska bosätta sig i min lilla lya medans jag är ute och arbetar som reseledare, så jag måste tömma garderoberna och plocka bort diverse saker så att han kan göra sig hemma stadd. Det är tur att jag har mitt lilla förråd som jag äntligen har skaffat hänglås till, nu gäller det bara att man ska ta en dag och packa ner allt i kartonger.. Blir nästan lite som att packa ihop sitt gamla liv och lägga det på hyllan för en period, och det tycker jag faktiskt låter riktigt bra att göra för tillfället!
Att vädret är som det är gör mig ganska deppad, ska ut till min lilla ponny och rida idag hade jag tänkt, men det här vädret gör det inte så lockande.. Men en liten tur blir det iallafall. Senare så kommer Matilda och Jennifer över på lite avskedsfika, deras äventyr börjar redan imorgon, dom ska nämligen till Nya Zeeland och backpacka på obestämd tid, dom kommer nog få det grymt roligt, jag menar, två blondiner ute i stora världen, kan ju inte bli bättre! Följ deras resa på: http://vartfanarvi.blogg.se/

Det kommer jag i varje fall att göra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar