måndag 7 februari 2011

Långa dagar blir längre !

Vilken lång dag det har varit, gick upp kvart över fyra imorse eftersom jag skulle öppna macken, känns som en evighet sen just nu.. Det känns som att det går åt mycket energi åt att fundera på allt som jag måste hinna göra innan avfärd, jag känner mig stressad men kan ändå inte komma för mig att sätta igång med något! Det slog mig idag, efter att ha blivit utskälld utav en kund nere på macken för ingenting, att jag är fruktansvärt påverkbar ifrån alla håll just nu.. Jag lät min dag bli förstörd pga. denne herre som vaknat på fel sida, från och med nu är det ett big NO NO, jag skall inte låta mitt humör förstöras för sådana små saker, nej det är bara att släppa det direkt, inte värt det helt enkelt! I resebranschen kommer jag nog att träffa på många många surpittar som min herre från imorse, antagligen sådana som är tusen gånger värre.. Nej jag säger då det, på med guidesmilet och njut utav att det bara är den personens förlust!

Som sagt, det har varit en lång dag, men jag hann med att ge lite kärlek både till min lilla ponny och min lilla bil, då kändes allting mycket bättre igen. Jag hann även med att köra ett litet träningspass och ta ett avslappnande bad innan jag begav mig iväg till nästa jobb, det lilla hemmet för utvecklingsstörda ungdomar som jag jobbar extra på, började kl.21 och ska bara sova natten, fixa frukost och få iväg ungdomarna till skolan, sen får jag åka hem igen! Ganska okej att åka till jobbet och mysa över en kopp te med kollegan och sen sätta sig här och skriva några rader, inte tokigt alls! Inte heller att få gå och lägga sig i skaplig tid, vilket jag tänkte göra nu, för mina ögonlock håller sig inte uppe länge till. Fan vad alla funderingar och planeringar inför avresan tar på krafterna, det är väll lika bra att jag kryper ner på en gång så att jag hinner grubbla lite innan jag somnar, så gott folk, Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar