söndag 20 februari 2011

Lång lång dag !

Idag har det varit en minst sagt LÅNG dag... Började jobba 8.00 imorse och fy i helvete vad kallt det var! Minst -25, så kallt att jag inte ens hann få någon värme i bilen på vägen till jobbet. Väl på jobbet så var det inte mer än 15 grader inne i huset, något kallt! Men det var bara att ta sig ut, hämta ved och göra upp en ordentlig brasa. Sakta men säkert började huset att tina. Har annars varit en bra dag, har bakat muffins och haft riktigt fika mys på jobbet med alla eleverna, det slår aldrig fel en söndag! Men de har känts att det har varit en lång dag och det tar lite emot att man inte får åka hem förrän 9.00 imorgon bitti, men det är bara att hålla ut, börjar ju dra sig mot sängdags. Men jag ser inte fram emot att gå upp i denna kylan imorgon, hoppas att det är lite mildare. Men man kan ta några kyliga, eller jag menar iskalla, mornar nu, för om ett par veckor kommer jag att kliva upp i sol och värme! Dejligt! Men när jag kommer hem imorgon så tänker jag unna mig ett varmt skönt bad och en hårinpackning, måste ju ladda på med ny energi inför kvällspasset på macken. Slutar visserligen 22.10 och har faktiskt sovmorgon på tisdag, så jag ser mycket fram emot det! Men för tillfället kan jag med glädje meddela att det endast är 39 dagar kvar nu innan avresa och med det så säger jag Godnatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar