torsdag 10 februari 2011

Åh happy day !

Imorse ringde klockan 03.50 och tänka sig, jag kände mig inte alls så trött! Gick upp, tog en dusch, njöt utav mitt morgonkaffe och min älskade morgonstund vid köksbordet med tända ljus. Det är allt jag behöver för att få en bra start på dagen, en morgon utan stress och god tid att få vakna till innan det är dags att kila till jobbet! Har varit riktigt pigg och glad precis hela dagen, trots att vädret har varit riktigt pissigt ute så har det iallafall varit fullt solsken inne på macken. Trevliga kunder och underbara kollegor! Att kollegorna är så underbara gör verkligen massor, det känns så mycket mer motiverande att gå till jobbet då.. Men en sak jag funderat rätt mycket på, när man väl kommer ut till sin destination som guide, till sitt nya team med kollegor, vad gör man om man inte trivs? om det inte funkar alls i gruppen? Att det fungerar mellan kollegor känns ju ändå som en utav de viktigaste grunder för att kunna erbjuda bra service och bra stämning? Nu hoppas jag ju att man kommer att komma i ett bra team och chansen är nog rätt stor, men precis som i allt här i världen så finns det ju undantag. Det är väll egentligen det enda som kan tänkas att oroa mig lite inför att komma ut och jobba som guide, man skall ju ändå spendera en hel säsong med dessa människor och man vill ju få en bra upplevelse utav sitt nya arbete. Men jag tror nog att så länge alla är villiga att bidra med en god stämning och att alla vet hur man visar respekt så skall man nog kunna komma i ett riktigt drömteam, det får man iallafall hoppas på !

Väl hemma från min arbetsdag så har jag faktiskt krypit ner i sängen och satt på min värmemadrass på högsta värme, ska ligga här och få upp värmen och bara ta det lugnt en stund, det behövs det med ! Har frusit nästan hela dagen idag, en kopp varm oboy med lite honung i skulle nog inte sitta helt fel heller.. Det kanske man kan ta och unna sig i denna snöoväders dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar