tisdag 15 februari 2011

Fantastisk kväll !

Det blev en fantastiskt lyckad kväll igår! Tog åtta tåget upp till söder, halkade runt en stund innan vi bestämde oss för var vi skulle slå oss ner, det blev Imperiet, riktigt mysigt ställe och rätt bra med folk (inte bara sliskiga kärlekspar) ! Vi beställde och slog oss ner, tillslut rullade resten utav gänget in, 5 singel tjejer med drinkarna i högsta hugg, kan ju inte bli bättre! Vi njöt, prata, skratta och vi lärde oss även att "checka in" på facebook med mobilerna, de gick väll sådär, men vi lyckades och stackrarna på facebook fick följa våran kväll in i detaljen nästan.. Egentligen tycker jag inte riktigt om det där med in checkningen på facebook, jag menar, är det nödvändigt att alla skall veta vart man är??? tydligen.. Men iallafall, Sandra och jag hade tänkt ta elva tåget hem, men den tanken skrotade vi ganska snart ! Vi hängde kvar på Imperiet ett tag, sen stängde dom så då gick vi vidare, gled in på bar 54 och slog oss ner där istället, in med nästa beställning ! Där fick vi sällskap utav några skumma typer, som tur gick dom rätt fort, men ersattes snabbt utav nästa skumma typer, 3 killar från paris... Vi var övertygna om att den ena killen va svensk och hoppades att han skulle försäga sig, men icke! Vi hade iallafall galet trevligt och jag tror att det var den absoluta bästa alla hjärtans dagen jag har haft ! Vi tog en taxi hem till Nathalie där vi skulle spendera natten (gulliga snälla som lät oss göra det ! ) och det bjöds även på mackor innan vi kröp i säng, så mysigt!

Att gå upp imorse var mindre mysigt, stackars Sandra skulle ju till skolan så vi skulle ta 08.06 bussen från Nathalie och hinna med tåget som skulle gå tjugo i nio, bara de att vi måste missat något för vi åkte nämligen på tok för långt och längre och längre ifrån stationen, tillslut frågade vi chaffören och han bekräftade att vi var påväg åt fel håll... Av vid fridhemsplan ner i tunnelbanan (hatar tunnelbana) mot t-centralen, äntligen kom vi rätt! Men bara det att vi missade det tåget som skulle ansluta mot Gnesta, nästa skulle inte gå från södertälje förrän vid 12.. SUCK! Men som tur så är Sandra expert på tåg och sånt, så hon kollade upp att det gick ett regional tåg till Gnesta från Södertälje syd som jag kunde ta och vara hemma till 11 tiden, yes! Så vi åkte mot Södertälje, skildes åt, och jag satte mig och väntade på bussen som tillslut kom, klev på och skulle precis luta mig tillbaka när jag insåg att jag var på FEL buss.. Bara att hoppa av och springa över till andra sidan där rätt buss stod! Iallafall, den sega bussen var tillslut framme i Syd och jag insåg att klockan var på tok för mycket, fan nu missar jag detta tåg också... Men i turens otur var tåget försenat! Vilket var toppen eftersom jag inte ens visste vilket tåg jag skulle ta och visste inte hur jag skulle köpa biljett, så jag sket i biljett sprang upp och hann med tåget, satte mig i en avskild vagn, bara jag där! Sen hoppades jag hela vägen till Gnesta att det inte skulle komma nån konduktör, och det gjorde det inte!!! Så, jag kan väll säga att jag iallafall blev kompenserad för de tidigare oturen med tåg! Väl hemma sjönk jag ner i ett varmt härligt bad, nu är krafterna återhämtade och det är storstädning som gäller! Men kort och gott, lyckad kväll igår och jag är en erfarenhet rikare när det gäller att åka kommunalt. och jag ska bli guide? jo visst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar