tisdag 22 februari 2011

Dunder och magiska under !

För tillfället så känns det som att jorden protesterar riktigt ordentligt mot människan, om man ser tillbaka på de senaste åren som har varit, och speciellt förra året så är det naturkatastrof efter naturkatastrof världen över. Massor utav människor som omkommer och delar utav länder blir helt förstörda. Jag tycker att det är lite obehagligt, senast inatt var det en ordentlig jordbävning i Nya Zeeland, många människor har omkommit.. Oron gick på högvarv när jag fick reda på det eftersom Matilda och Jennifer befinner sig på NZ just nu, men jag ringde till hennes mamma och hon hade fått ett sms inatt om att dom var oskadda, så det kändes ju skönt, men samtidigt så vet jag inte exakt var dom är nu, om dom är i närheten av där skalvet inträffade så kan det ju alltid komma efterskalv och sånt.. Usch, världen är en farlig plats för tillfället. Snart skall man ut där själv, jag hoppas att jorden lugnar ner sin vrede en aning.. om inte annat så är det nog inte mycket kvar snart. Mot jordens undergång, ja vem vet.. De sägs ju att det finns skrivet att när fåglarna faller döda från himlen är vi påväg mot undergång, och efter alla katastrofer som har varit, och alla fåglar som faktiskt har fallit döda från himlen så tvivlar jag inte en sekund på att de kloka folket som en gång sade de orden har rätt. Så må vi nu njuta utav att vi fortfarande får vara kvar på jorden, och att vi här i Sverige har klarat oss från större katastrofer, lite snö, de kan vi väll gott leva med va? De finns ju de som har de värre...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar