torsdag 28 april 2011

Utflyktsmässa !

Igår var en tuff dag.. Vi hade flygplats på dagen och även på natten. Allting flöt dock på jätte bra, inga problem alls! Man börjar verkligen komma in i arbetet nu, vi har fått lära oss mycket på våra veckor här och man börjar känna sig mer och mer trygg i det man gör! Somsagt så blev det en rätt lång dag på flygplatsen igår, sen hann man hem, äta, träna och sova sen var det dags att börja fixa sig igen MEN då försvann strömmen i våran lägenhet (!) Inget ljus, inget vatten, ingenting... SHIT, tänkte vi... Med hjälp utav värmeljus så lyckades vi fixa oss och åkte sedan till flygplatsen för att påbörja nattens arbete, vilket också flöt på bra trots att det blev en lång kväll/natt också.

Vid 3 tiden på natten var vi hemma igen, fortfarande ingen el, alltså inget vatten. Kunde inte göra någonting alls och vi frös.. Vi tände återigen en massa värmeljus, sen satt vi i köket och åt knäckemackor och diskuterade kvällen. Sen gick vi och la oss, det var ju så kallt, så jag intog Nicoles dubbelsäng och vi somnade tillslut så trötta! Vi fick sovmorgon idag och gick upp runt 11 tiden, jag vaknade först vid tio utav ett lång "FAAAAAN" nerifrån, det var Josefine som var liiite frustrerad över att vi fortfarande inte hade någon el..... jag började försöka tvätta av mig i flaskvatten för att fräscha upp mig lite eftersom vi skulle iväg på utflyktsmässa, precis när jag har tvättat mig, så slog äntligen elen på igen och OM vi blev glada...!

Vi kokade våra ägg och drack vårat kaffe, sen bar det iväg på mässa. Och det var inte bara en massa människor utan även fullt med gratis saker och en stor buffé med mat och efterrätter, nästan som himmelriket, det fanns verkligen allt! Så med andra ord hade vi en riktigt trevlig dag och vi fick även träffa våra efterlängtade vänner ifrån Alanya teamet också som krydda på moset!

Underbara buffén !

Sen bar det återigen hem, jag tog en storstäd i kök och badrum, nu sitter vi nere på vårat Kazan och har precis avnjutit en kaffe, snart ska jag hem och fixa lite mat och förbereda mig för natten på flygplatsen. Jag är ansvarig för alla ospec idag så jag måste förbereda lite listor så att allting flyter på som det ska! Imorgon är jag ledig och det ska bli riktigt skönt. Josefine och jag ska ner och dricka te med vår kära handyman Murat, sen blir det förhoppningsvis en shoppingdag på stan! Men nu, lite mer internettande och sen dags att dra sig hem igen.. Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar