onsdag 13 april 2011

Turkiet - mitt nya hem !

Jag tänker börja med att säga att jag inte har haft möjlighet att komma åt blogspot.com sen jag kom till turkiet, det står att det är "blockerat under domstolsbeslut" vad det innebär har jag inte den blekaste aning om. Men nu, på nåt vis så kom jag in till instrumentpanelen åtminstone, så jag hoppas att det fungerar att lägga upp inläggen !

Men som sagt, sen i måndags natt, eller snarare tisdag morgon runt 01.00 tiden så kom vi tillslut fram till Alanya efter en lång dag med flyg och buss. Vi lämnade Bahia feliz 04.00 på måndag morgon, därefter flög vi till Madrid, där vi bytte till flyg mot Istanbull där vi till sist bytte till ett flyg mot Antalya. Väl framme i Antalya, alla trötta efter den långa dagen så tog vi oss allesammen med buss till Alanya där vi fick en varsin lägenhet där vi nu har bott sen dess. Lägenheterna är skitstora treor med enorm balkong, låter lyxigt med är inge vidare faktiskt.. För stort för att bo själv i och sen är de inte så fräscht och fint, men det duger ! För på Fredag flyttar jag nämligen vidare till Antalya där jag kommer att arbeta, hoppas på att lägenheterna är lite finare !

Vi har haft två dagar nu då vi har utforskat Alanya, Side mm. och jag är chockad över hur mycket jag älskar det här landet ! Det är så sjukt vackert överallt och alla är så otroligt trevliga. Första dagen hade vi uppdrag i Alanya då vi skulle leta upp olika ställen och samarbetspartners, folk är så trevliga och bjuder mer än gärna på te när man kommer och pratar, så under dagen sprang vi nog på toaletten tusen gånger.. helt sjukt! Men det var riktigt kul! Idag har vi varit i Sides antika stad och varit inne i den stora teatern från förr i tiden, jätte häftigt! Sen ut till en bazar för lite shopping och avslutade dagen med en båttur i en flod där det bjöds på lunch på båten och sen avstigning vid havet, otroligt vackert och mysigt!

Imorgon skall vi upptäcka mer utav Alanya och sen åker uniformen på och vi skall ut och arbeta på flygplatsen i Antalya, lite nervöst, men det ska bli ruskigt roligt! Snart börjar allvaret och jag kan inte vänta! Vill gärna lägga upp lite bilder men de krånglar en aning, så det får bli en annan dag ! Jag vill också bara passa på att kort sumera mina 10 dagar på Blue Academy i Bahia felix, Oförglömliga ! Nu är det sovardags för mig !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar