söndag 24 april 2011

Flygplats ansvarig !

Nu är vi hemma efter en dag på flygplatsen. Vi hade två departures och en arrival och jag var flygplatsansvarig för första gången! Dagen flöt på riktigt bra med både departure och arrival. Jag körde en sändbuss vilken bara innehöll svenskar som tur var, det var ett plan ifrån köpenhamn så det var några svenskar men mest danskar, så jag var glad att jag lyckades ta den bussen som innehöll svenkar ! Dock fick vi öva lite på att säga siffror på danska eftersom vi meddelar gästerna vilket buss nummer dom ska ta, det var lite intressant med gick nog helt okej, så länge man har glimten i ögat när man försöker uttala siffran på danska så ler dom bara och går mot rätt buss! (förhoppningsvis)

Idag hade vi både solen och värmen med oss på flygplatsen vilket var riktigt härligt, det känns alltid lättare att välkomna gäster om vädret är bra! Regnar det så känns det lite svårare att låta glad och övertygande när man välkomnar dom.... Jag hoppas att vädret håller i sig, för vi ska tillbaka till flygplatsen ikväll och ha både departure och arrival igen, sista arrival anläder vid 2 tiden inatt, så det kommer att bli en lång lång natt ! Sen ska vi upp och studera kontoret vi har i Anatlya imorgon vid 10 redan, så det blir inte mycket sömn inatt!

Imorse vaknade jag utav åskan, usch vad rädd jag var, jag hade tänkt att gå upp tidigt och ta en springtur men jag vågade inte så jag sprang in och kröp ner hos Nicole istället tills åskan var över. Sen gick jag upp men vågade fortfarande inte riktigt gå ut, så jag stängde in mig i vardagsrummet istället och körde ett motionspass medans lilla Nicole sov så gott i sin säng! Var grymt skönt att slå sig ner nyduschad vid frukostbordet sen, redo för en dag på flygplatsen! Tillslut vaknade även Nicole, då var det bara att svida om till uniformen och åka! Nu har vi precis ätit en varsin omelett nere på Kazan, den är faktiskt riktigt god, så nu ska vi bara ta det lugnt och ladda inför våran natt. En kort sammanfattning utav påskhelgen, en super trevlig påskhelg, men saknade dock att leta påskägg igår morse och kanske lite utav den svenska påskmaten, men jag får fira svensk påsk nästa år istället ! Jag gav mig själv en påskpresent iallafall, det tyckte jag att jag förtjänade, ett par nya skor som jag älskar !!!

Glad påsk mig själv önskar mig själv !


2 kommentarer:

  1. Hej! :) Hittade din blogg just. Jag kände mig lite ensam om att åka till flygplatsen igen idag, men det ska du med ser jag så då ses vi kanske igen hihi. Skitsnygga skor förresten- jag vill ha! Kram Kristina (Nazar)

    SvaraRadera
  2. Åh vad trevligt :) Hehe tack, det finns ju GOTT om snygga skor i det här landet ! Ses på flygplatsen :) Kramar!

    SvaraRadera