måndag 18 april 2011

Äntligen !

Idag fick vi äntligen våran rundtur i Antalya, och det är större än vad jag någonsin hade tänkt mig ! Våran kollega Jenni, som har jobbat här förut och har koll på staden tog oss på en ordentlig rundtur. Hon visade vilka bussar och tåg man kunde ta vart och vi gick mycket till fots. Först åkte vi till ett stort shopping center där det fanns både shopping, bio och bowling, även 5D - film, det var riktigt nice och det känns som att man kommer att offra många lediga dagar i det området! Sen åkte vi vidare in till den gamla staden, Kaleci, vilket var en väldigt trevlig stad. Där hittade vi också den så kallade "kebab gatan" En gata med kebab helt enkelt, där åt vi (förstås) och fick prova ännu en kebab, det tar liksom aldrig slut här! Sen vandrade vi igenom den gamla delen, trånga gränder, små gator och en massa små affärer, riktigt trevligt! Vi gick runt en hel del så tillslut var vi helt slut utav värmen och alla trappor vi stampade upp för, men det var ritktigt trevligt och kul att få se Antalya, nu vet vi hur vi kan leva här! Och ännu en positiv sak för alla kaffeälskare, det finns starbucks precis överallt (!!!!!!!!!!!!) ! Helt underbart men även livsfarligt ! När vi väl var tillbaka i vårat område tog vi bilen en sväng till kontoret för att vi nya ska lära oss att hitta dit, jag fick köra för första gången på vägen hem och jag kan säga att det påminner lite om att köra i södertälje, så då kan ni ju tänka er... :)

Imorgon skall vi på egen hand få upptäcka Belek med bil ! Vi ska åka runt till våra hotell och kika hur det ser ut på samtliga 4 som finns i Belek. Vi är även lite sugna på att försöka få oss ett turkiskt bad, hamam som det heter, så att vi kan få en bra grund inför solbrännan ! Så än så länge så känns det här landet fortfarande riktigt bra, över förväntan ! Men nu måste man börja planera för semester också, 2 veckor skall jag försöka placera ut någon gång i sommar, och frågan är lite vad man ska hitta på då? Åka hem eller resa runt? Skulle vilja ta en vecka i Cypern, träffa våra älskade pojkar från Blue Academy som arbetar där och bara ha semester, sen har jag lite funderingar på om man ska åka hem en vecka och hälsa på familjen, men jag vet inte.. Det får nog bli nattens fundering.

Saknar alla mina älskade där hemifrån, men jag vet, att hur lång tid det än tar innan vi ses igen, så finns dom där allesammens när jag väl kommer hem igen ! Och visst längtar jag lite till den dagen, fast samtidigt, jag lever här och nu, mitt liv har precis börjat och jag tänker leva det till fullo ! Så till alla mina underbara där hemma, jag älskar er och tänker på er alla varje dag och hoppas att ni kommer och hälsar på er lilla turk så snart som möjligt ! PUSSPUSS <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar