söndag 17 april 2011

Nattlivet !

Igår bestämde vi oss för att prova på nattlivet i turkiet. Efter att vi hade gett oss på att försöka färga håret, som inte riktigt gick som planerat då jag råkade ta vanlig slingfärg och INTE blekning... Vilket, precis som jag förutsåg av tidigare erfarenhet, resulterade i oranga slingor för min del... Inte så hett, så jag gick och köpte en ny färg och blev åter brunett igen, får hålla mig till det ett tag till och sen köpa BLEKNING och göra riktiga slingor så småning om. Däremot så blev Nicole riktigt snygg i håret, för hon lyckades ta rätt färg, så hon fick jätte snygga blonda slingor ! Nice !

Iallafall så toppade vi det med en flaska vin, lite snaks och choklad. Sen gjorde vi oss iordning och drog in mot Antalya city. På bussen in fick vi hjälp av en jätte trevlig turk som berätta var vi kunde gå och vad vi skulle passa oss för. Vi började med en kebab och drog sen vidare till "Jolly the Joker" där vi köpte turkiets dyraste öl... 14 lire, typ 70 sek! SVINDYRT! Men skitbra musik, både live och vanlig. Efter det drog vi vidare till ett ställe som heter "Soho" (Ja, precis som sexshoppen i södertälje) där mötte vi våran bussturk som tog med oss till deras bord där dem bjöd på drinkar, och det som var bra var att dom kom med glas, oöppnad vodkaflaska och oöppnat groggvirke så att vi blandade själva och inte behövde vara oroliga att få något i drinken, så mamma och pappa: Det är lugnt :) Det var även svensk vodka det bjöds på, ABSOLUT, det verkar riktigt populärt faktiskt ! Sen åkte vi hem, skaplig tid, grymt skönt att komma i säng !

Imorse gick jag upp vid halv tio, ut och tog en joggingtur längs med havet, finns en jätte bra springväg där med skyltar över hur långt man sprungit, toppen ! Blev lite träning i lägenheten och sen en dusch och frukost. Äntligen fick vi igång spisen också så att jag kunde göra mitt efterlängtade ingefära te, så idag mår kroppen bra ! Har haft två onyttiga dagar för att fira in Antalya, men nu återgår vi till dieten för att undvika den fruktansvärda guidekroppen ! Vid ett tiden drog vi in till flygplatsen, på vägen in var vi tre guider, alla nya, och får då samtal att dom andra (dom rutinerade guiderna) är sena, vilket innebär att vi måste ta reda på buss nummer, fixa egna listor och göra allt själva. Vi skulle ta emot ett plan ifrån köpenhamn och placera ut i 5 bussar, 2 transfer och 3 sändare. Lyckligtvis så kom dom andra precis innan gästerna hann komma, så vi placerade ut oss på våra positioner och sen var det full gång. Jag stod vid bussarna och hjälpte dom komma på rätt, sen fick jag köra dom 3 sänd bussarna, vilket innebär att jag drog info om säkerhet, service och annat och sedan skickade iväg dem. Men det gick riktigt bra. Sen åkte vi hem, hade bara ett plan idag, så nu är vi lediga resten utav dagen !

De två följande dagarna kommer vi att studera Antalya och belek, det ska bli lite kul! Sen blir det en hård dag på flygplatsen på onsdag och även torsdag, men det känns gott nu när det börjar bli på riktigt. Jag tror att jag hamnat rätt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar