fredag 29 april 2011

Shopping day !

Något seg man var när det var dags att kliva upp imorse, vi var hemma runt 3 tiden inatt efter våra arrivals på flygplatsen, allting gick bra men man var bra trött där de sista timmarna! Det var bara åka hem och krypa ner, jag frös som en tok så jag låg med hårfönen på under täcket en stund för att få upp värmen, sen kunde jag äntligen somna! Jag hade ställt klockan på 10 imorse, men jag kunde bara inte komma upp.. jag ställde om den till 11, men det gick inte heller någe vidare, vid halv 12 tvingade jag tillslut upp mig istället och gjorde mig en kopp kaffe och slog mig ner på balkongen. Riktigt härlig morgon med strålande sol, men jag var fortfarande halvdöd. Jag hängde tvätt och satte på en ny maskin, sen sved jag om till träningskläder och kämpade mig igenom ett träningspass i vardagsrummet, det fick mig att vakna en aning iallafall!

Det blev en dusch och två kokta ägg, sen gick jag ner och mötte upp Josefine. Vi hade bestämt med våran duktiga handyman Murat att vi skulle dricka te med honom, sagt och gjort! Murat är en väldigt trevlig man som försöker lära sig engelska, så vi satt och pratade med honom och hjälpte honom med olika ord och meningar han hade svårt för. Det var spännande att höra på när han pratade, han berättade om sin familj, turkiets frukter som växer för fullt på träden och om hur gärna han ville lära sig bra engelska! Det är härligt att höra på en man som verkligen lever för sitt arbete och är glad för det han har. Man kände sig lite varm om hjärtat när vi efter ca. en och en halv timme tackade för te och den frukt vi fick smaka som han plockat själv, tänk om alla människor kunde uppskatta livet och de dom har precis som han.

Efter vårt härliga möte tog vi bussen in till stan, shopping väntade! Vi strosade först runt i det stora shopping centret vi har och inhandlade en del ting allihoppa, kändes riktigt härligt då man har tröttnat på att gå i samma kläder dag ut och dag in i en månad! Efter det tog vi oss till Kaleci, gamla staden, och vandrade igenom ett par små butiker där med. Jag köpte ett par nya skor, ett par svarta, höga och ytterst enkla pumps, precis som jag har letat efter sen jag kom till turkiet, det gjorde mig riktigt glad ! :)

Nu är det lite internet time som gäller, vid halv tre inatt ska jag och Nicole åka till flygplatsen för en departure, sen hinner vi hem några timmar och få lite sömn och sen ska vi tillbaka igen för fler departures och arrivales! Men vi slutar vid 15 tiden imorgon (förhoppningsvis, om allt går som det ska) och då ska vi självklart fira valborgsmässoafton. Ska se till att fixa lite vårsånger och mysa till det ordentligt med vin och tilltugg! Saknar de vilda valborgsfesterna vi har haft hemma med stor brasa och allt, men får ta igen det nån annan gång (precis som allt annat) ! I slutet på Maj kommer min älskade lilla storebror Emil och hans gäng på besök, det ska bli så otroligt roligt och jag längtar verkligen, hoppas på att jag har bra arbetstider då så att jag hinner hänga lite med grabbarna iallafall ! Men det känns skönt att ha något att se fram emot, ska bara se till att skriva en lista med allt som han måste ta med sig från sverige, det finns en del man saknar här! Men nu ska jag ge mig och dra mig hemåt för en liten powernap, kan behövas om man ska orka ! Trevlig helg !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar