onsdag 20 april 2011

Fire of anatolia !

Igår hade vi våran upptäcksfärd inne i Belek, ca. 30 minuter med bil från Antalya (om racer Emma kör iallafall). Vi åkte omkring och hälsade på våra hotell och fick oss rundturer och pratstunder. Så jag vill tipsa alla golffreaks där hemma, vill ni spela golf på semestern, boka hotell i Belek! Många vackra hotell med fina utsikter och stränder, kul att få se den delen utav turkiet. Efter det så stressade vi till Migros, en affär typ som Ica maxi fast inte alls lika stort, där handlade vi lite mat och handukar innan vi sedan drog oss hem till lägenheten igen!

Väl hemma så stressade vi i oss lite mat, bytte om till varmare kläder och tog sedan bilen till vårat kontor. Vid kontoret kom en buss med en guide och hämtade upp oss och tog oss den stora dans showen "Fire of anatolia". Det är en stor dansgrupp på över hundra personer som dansar helt fantastiskt bra. Dansens är uppbygd utav turkiets historia och man fick se många typer utav danser, även en del involverade instrument. Alla dansar helt synkroniserat och jag verkligen letade efter en person som kanske skulle göra lite fel men fann inte en enda ! Det var verkligen en upplevelse att se den stora showen, det gjorde det hela lite extra häftigt eftersom man satt på en stor läktare under bar himmel, en riktigt bra upplevelse som jag kan rekomendera ALLA, även om man inte är så intresserad utav dans! http://www.fireofanatolia.be/ Checka in deras hemsida om ni vill läsa mer och se bilder !

Idag har vi haft en arrival, så vi var på flygplatsen tidigare och tog emot ett flyg, jag fick göra 2 sändbussar vilka båda gick jätte bra ! (för er som inte vet vad en sändbuss är: Vi guider berättar lite kort om praktisk info. och säkerhet på bussen och skickar sedan iväg bussen utan att själva åka med) Sen åkte vi hem och tog en powernap medans vår härliga handyman Murat och hans kompis lagade våran toalett och vattenläcka i köket! Och en lite rolig grej här i turkiet är att typ ALLA turkar heter Murat.. Alla.. Det är lite kul sådär..! För tillfället sitter vi nere på Kazan, en restaurang i vårat område, vi äter omelett och förbereder oss för våran natt på flygplatsen, det kommer nog bli en lång natt och jag hoppas med hela mitt hjärta att det inte kommer börja regna ! Håll tummarna för det ! Nu skall jag äta upp min omelett, sen är det nästan dags att dra sig tillbaka och göra sig klar inför natten ! Ha det gott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar