torsdag 14 april 2011

Flygplatsen kallar !

Imorse ringde klockan lite tidigare än vad den egentligen behövde, jag gjorde en kopp ingenfära te (den helande roten som jag kallar den, fungerar mot allt!) och bytte sen om till springkläder. Ut i morgonsolen och ner mot den vackra turkiska kusten, längs med stranden fanns en supermysig gångväg där jag fick min morgonjogg. Det var så fint och härligt, precis så vill jag ha mina mornar, då kan inte dagen bli annat än bra! Sen hem igen, lite mer träning, stretch och sen bara in i duschen! Sen blev det frukost i mysdressen innan det var dags att göra sig klar för att dra. Underbara morgon !

Idag har vi varit på en busstur i Alanya. Dels var vi uppe i den stora borgen som är byggd högt uppe på Alanyas berg, ca. 250 meter över havet, en otroligt vacker utsikt möttes man utav! Runt hela borgen och runt om bergen så finns även själva muren som är ca. 6500 meter lång, vilken tid det måste ha tagit att bygga ! Efter det åkte vi vidare till turkiets största droppstensgrottor, det var verkligen häftigt, såg ut som att det var fejk nästan och om det är någon som har sätt filmen "instängd" när dom försvinner ner i en grotta och obehagliga grottvarelser dyker upp, det såg ut precis så här inne fast utan varelser (förhoppningsvis) ! Sen blev det lunch och efter det en promenad vid den vackra hamnen och fortfarande, jag älskar turkiet, så vackert !

Nu har jag hunnit vila lite och duscha, nu ska jag fixa mig och dra på mig uniformen, ikväll skall vi ut och arbeta på flygplatsen, nervöst men det skall verkligen bli skitkul. Kommer nog bli en lång natt, men det följer 2 dagars ledighet efter, så det gör inte det minsta! Håll tummarna för att jag fixar den kväll/natt, more updates tomorrow :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar