tisdag 2 augusti 2011

Tillbaka på hästryggen !

Det var en väldigt lugn måndag igår, inte mycket att göra alls ! Jag var GOD till 16.00, fick min visamaskin och tog mig lite tid att sortera alla mina papper i min service mapp, så nu är den välorganiserad och iordning ! Vi skulle ha weekly meeting klockan fem, så det kändes onödigt att cykla hem för en timme så jag gick till hårsalongen som ligger precis intill kontoret och fick ögonbrynen fixade ! Dom blev jätte snygga, hon både noppade och trådade, blev väldigt nöjd med resultatet ! Det kostade bara 5 lira, vilket är ungefär runt 25 svenska kronor... Billigt och bra ! Så det stället kan jag verkligen rekomendera alla guider i Side att gå till om man vill fixa brynen !

Weekly meeting gick jätte fort och strax efter sju var jag hemma. Struntade i Hamam som jag hade tänkt gå på efter mötet, ville ju inte bli av med all färg eftersom det vankades utgång ! Vid åtta tiden kom Nicole äntligen, vi slog oss ner på balkongen och tog ett glas vin medans vi målade våra naglar. Sen kom Hedvig och vi gjorde oss klara för att möta upp Minna och sen åka in mot Antik Side! Vi åt på en jätte smarrig restaurang, kyckling gryta och rosé vin, mumma ! Det blev några drinkar på restaurangen innan vi gick vidare mot Liman och sen The zone, det var en kul kväll men jag skall erkänna att det kan ha blivit en drink för mycket... eller kanske två... Men de gick bra ändå !

Fina flickor !

Var något seg när jag vakna imorse.. Kände inte för att lämna lägenheten och än mindre att vistas ute i solen och värmen. Nicole kom över och jag gjorde en sallad, sen la vi oss i sängen och kollade på American pie, den är ju bara sååå bra ! Vid fyra tiden skulle Nicole åka tillbaka till Antalya så vi sa hej då och jag la mig i sängen igen för att ta en lite tupplur som hjälpte otroligt mycket, när jag vaknade en timme senare så kändes det mycket bättre ! Till kvällen så var det ridning som gällde, vi har pratat om det ett tag här eftersom vi brukar passera en liten hästgård. Vi hyrde varsin häst för en timme och fick rida genom den vackra skogen, det var så otroligt mysigt att sitta på hästryggen igen ! Det är så avslappnande att bara sidda och skritta fram i lugn takt, precis vad jag behövde ! Hoppas på att ta en tur snart igen, det är gör verkligen under för kropp och själ !

Tillbaka på hästryggen !

Imorgon är det flygplats som gäller, dag och natt ! Så jag tänkte krypa ner i sängen nu och sova så att jag är pigg imorgon. Tänkte försöka gå upp och träna innan också, eller bara bara ta en lång morgon promenad, det vore skönt ! Men nu säger jag godnatt och tack för idag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar