onsdag 17 augusti 2011

48 h. charter !

Nu är jag återigen hemma efter min 48 timmars charter i Alanya ! Det är otroligt skönt att kunna komma iväg lite när man är ledig, bara kunna släppa allt arbete och ha det bra, helt enkelt leva lite turist liv för en stund ! Vi anlände till Alanya natten mot tisdagen och jag boade in mig hos Maija på Sesam och somnade riktigt gott, gick upp vid 10 tiden och mötte sedan upp Thea för en liten frukost date ! Efter frukosten tog vi oss ner till stranden och intog en varsin solstol, efter en stund kom Josefine och Johanna också och vi njöt av både sol, bad och drinkar ! Men sol och hav suger verkligen all energi ur en, så tillslut gav vi upp och drog oss hemåt igen. Otroligt skönt att ta en svalkande dusch efter denna långa dag och fräscha upp sig inför en kväll i Alanya !

Sol och strand med Pina colada i min hand !

När jag var uppiffad och klar tog jag en taxi hem till Emma W där de andra brudarna väntade, vi beställde hem pizza och satt på balkongen, pratade, lyssna på musik och hade det mysigt ! Klockan närmade sig utgång och vi tog en taxi in till hamnen där vimlet utav turister mötte oss. Vi slog oss ner på Crazy horse till en början där vi höll oss ett tag innan vi gick vidare till Queens garden. Där beställde jag, Thea och hennes grabb polare som var på besök in en stor melon drink, ganska små smarrigt men lite svår att dricka. Det var otroligt härligt att få vara ute i Alanya igen med allt folk som rör sig där i krokarna. När vi hade fått nog utav dansande och barminglande så slog vi oss ner och käkade kebab (såklart när man befinner sig i turkiet) , det kändes som att kvällen fick ett gott slut där och vi gick därifrån hela gänget för att ta en taxi, men påvägen mot taxin fick jag den utmärkta idéen om att vi själklart skulle passa på att ta ett nattbad! Sagt och gjort !

Hotta brudar redo för Alanya by night !

Taxin körde oss till kleopatra beach där vi slängde av oss våra partykläder och klackar, sen slängde vi oss ner i de höga salta varma vågorna som slog in mot stranden. Riktigt skönt med ett varmt natt dopp under den mörka himlen, perfekt avslut på kvällen !
När jag vaknade imorse så var jag inte allt för trött, lite seg men inte så farligt, jag tog med mig Maija ner på stan för att äta frukost, efter det kom Josefine förbi på Sesam och jag följde sedan med henne tillbaka till Emmas lya där jag la mig på soffan och läste min bok tills jag tillslut somnade till för en stund.

Både Josefine och Thea skulle till flygplatsen till kvällen och de skulle ta en transferbuss utanför kontoret från Alanya, så vi åkte ner dit efter att de bytt om till uniformen, de fixade en varsin buss som de skulle åka med om ca. en och en halv timme så vi åkte ner till stan för en sista middag i Alanya innan det var dags att fara hem. Efter att vi ätit åkte de tillbaka till kontoret och jag till Sesam för att packa, sen gick jag till ett utav våra hotell där Thea skulle hämta gäster med sin buss och fick åka med, bussen släppte mig sedan ute vid stora vägen i Side, jag tog min väska och promenerade hela vägen tillbaka till Royal. Skönt att komma hem igen, men tomt. Saknar redan tjejerna men vet också att det inte dröjer så länge tills jag får träffa dem igen !

Nu tänkte jag krypa till sängs med min bok och få lite sömn, imorgon skall jag köra min första utflykt och tänkte se till att vara på kontoret så tidigt som möjligt så att jag hinner läsa på lite innan ! Skall bli riktigt spännande och roligt, hoppas bara att det går bra ! Tack till mina älskade tjejer för en riktig toppen 48 timmars charter, det är värt guld sånna här dagar ! Godnatt och sov så gott alla mina nära och kära, saknar varenda kotte utav er...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar