torsdag 11 augusti 2011

Gemenskap & godsaker !

Återigen, tiden bara flyger iväg.. dagarna går så fort att jag knappt vet vart dom tar vägen ! Jag känner mig fortfarande väldigt trött, men tror det går åt rätt håll. Rätt sällskap och rätt stämning gör att det går framåt helt enkelt ! Tisdag kväll var en sån där dag som ger en riktig skjuss framåt, vi bestämde att vi skulle ha pannkaks kväll i Side garden hemma hos Emma P och Minna ! Det skulle bli en kväll med en massa goda pannkakor, tillbehör och vin. Jag gjorde iordning en kladdkaksmuffins smet hemma som jag skulle grädda i Side garden eftersom jag inte har någon ugn i min lägenhet. Jag blandade i lite kaffe och nutella kräm, smakade gudomligt ! Jag tog bunken med vispen under armen, mötte upp Hedvig och Martina nere i receptionen då de sa att de behövde handla lite, så in på Vera market med bakbunken i högsta hugg... jag tror nog dom tyckte vi var lite underliga. Väl framme i Side garden stod danske Ole och gräddade pannkakor för fullt, det doftade ljuvligt! Jag fyllde upp min smet i formar och ställde in dom i ugnen.

Proffesionella pannkaks makare !

Under tiden Ole och Minna byttes av med pannkaks gräddandet plockade vi andra fram tillbehören medans vi avnjöt vårt vin. Efter en stund kom Jennie också och sen tillslut även Emma! Vi dukade ut allt gott på balkongen, pannkaksberget, tillbehören, kladdkaks muffinsarna som jag garnerade med ett tjockt lager nutella kräm och en bit choklad och satte oss sedan till bords helga gänget och njöt av den härliga sockerbombs buffén vi lyckats åstakomma ! Det var så sjukt gott och vi hade det så mysigt under hela kvällen, precis vad man behöver för att få en skjuss i humöret ! Mer av dessa kvällar !

Nutella kladdisar, mums !

Onsdagen innebar flygplats dag och natt, jag stannade i Antalya över dagen, tvättade och sov hela siestan. Kom hem runt två tiden inatt, då var det bara ställa klockan och sen raka vägen i säng ! Var något trött när jag vaknade imorse (men det är jag ju jämt nu mera) gjorde mig klar och åkte till kontoret för att plugga på mitt välkomstmöte, sen hade jag min första beach service och mitt första välkomstmöte på stranden, var inte så mycket folk men lagom för att kunna genomföra ett ordentligt möte, fick sålt lite utflykter också och hade det allmänt trevligt ! Synd bara att de flesta är för trötta för att spela volleyboll och hellre bara ligger i solen, men jag förstår dom väl ! Sen åkte jag hem och har inte gjort mycket mer än diskat och sovit en lur, nu skall transfer uniformen på och det är dags att åka till flygplatsen, hoppas planet är i tid så att vi är hemma skaplig tid inatt ! Ha en trevligt torsdagskväll allesammans !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar