fredag 19 augusti 2011

Pannkakor & pingis !

Hemma i soffan igen efter ännu en mysig pannkaks kväll i Side garden, idag var det jag som höll i stekpannan och är rätt nöjd med mina pannkaks bak kunskaper ! Lyckades till och med vända en i luften, imponerad utav mig själv ! Jag lär mig mycket nya ting nu om dagarna, det gillar jag ! Igår lärde jag mig att räkna till 39 på turkiska, det går framåt med språken !

Igår hade jag min första utflykt, en liten tur till ett köpcenter, vattenfall, marknad och avslutningsvis en tur med båt på Manavgatfloden, en riktigt trevlig trip. Jag var ganska så nervös redan från början men fick en jätte trevlig lokalguide, då kändes det lite bättre. Kändes dock sådär till en början då jag plockat upp alla gäster och insett att det bara var 3 svenskar av de 20 som jag hade i mitt sällskap, 2 norskar och resten danskar... Ja, jag fick helt enkelt plocka fram mina bästa språk kunskaper när det gäller danska och rocka gärnet, och det tycker faktiskt jag att jag gjorde ! Helt nöjd med utflykten och jag hade riktigt roligt och fick även lite beröm av de danska gästerna att jag pratade väldigt bra så att dom förstod, kul att höra !

Väl tillbaka på kontoret så passade jag på att likvidera, skönt att få det gjort ! Annars var det rätt tomt på kontoret och det kändes som att jag inte varit där på hur länge som helst, och det hade jag ju visserligen inte heller. När jag var klar så gick jag hem och tog det bara tok lugnt, jag var så trött och ville bara sova. Satte mig ute på balkongen en stund med lite glass och bara myste i den svala kvälls vinden, sen gick jag in och la mig för att försöka sova.. Lönlöst.. Jag sover så sjukt oroligt här nu igen, sov nästan ingenting, är som att jag ligger halv vaken och drömmer ändå, obehagliga drömmar.. När klockan väl ringde imorse hade jag inte fått mycket sömn, huvudet värkte och det kändes som att jag hade en tennisboll i halsen, vilket jag i princip hade, en pingisboll iallafall. Min högra halsmandel är jätte svullen och gör ont som tusan, inge roligt de inte.. Huvudvärken har också följt mig hela dagen, lite smått irriterande.

Annars så har jag haft en bra dag, Hedvig och jag har fixat cyklarna och jag gjorde nya små etiketter till låsen och nycklarna för att vi lättare skall kunna hålla reda på de, hoppas det går vägen ! Har träffat några trevliga gäster idag, men inte så många, kanske tur det när man inte mår prima, svårt att vara sig själv då ! Men nu skall jag ta och komma i säng, hoppas att jag får sova, har flygplats både dag och natt imorgon och på söndag, så jag behöver min sömn.. Hoppas att huvudvärken och pingisbollen är borta imorgon, annars, ja, annars är det väll bara att klistra på smilet och köra järnet ändå helt enkelt !

Godnatt och sov gott allihoppa, de hoppas jag att jag får..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar