måndag 22 augusti 2011

Back on track... almost !

Det sista jag hoppades på i förra inlägget var lite sömn och halsmandlar som inte var i form av tennisbollar.... Tror ni jag fick nån sömn? Nej ! Halsen något bätter? Nej ! Till råga på det så kändes de som att mitt huvud skulle explodera och jag hade sån sjuk smärta ner i nacke rygg, det var en mardröms morgon.. Lyckligtvis skulle jag vara på den terminalen med endast ett flyg, och tur var det för jag höll näst in till på att dö den timmen jag satt på transferbussen upp till flygplatsen. Arriveln var inte heller så rolig, stå i 40 graders stekande sol och försöka se glad ut och va trevlig mot de nya gästerna är en aning ansträngade i det här skicket, men jag hade Josefine vid min sida som såg till att jag grejade de, hon stod ut trots mitt jämrande och klagande.. Ängel !

När dags passet var över åkte jag med till lägenheterna i Antalya och fullkomligt däckade på soffan.. vid det laget hade jag nog rätt hög feber, halsen var så igensvullen att jag knappt kunde varken äta eller dricka, vad jag än gjorde så gjorde det bara ont i hela kroppen och jag svettades som tusan av att bara ligga där.. Jag kom helt enkelt inte upp, klarade inte av att jobba kvällen eller dagen där efter, jag klarade i princip inte av att göra någonting ! Nicole tog iallafall hand om mig under dagen och erbjöd sig laga soppa till mig och såg till att jag hade filtar som höll mig varm ! Trots att de tog så bra hand om mig så kunde jag inte låta bli att lite granna önska att jag var hemma.. som när man var yngre och var riktigt sjuk och både mamma och pappa tog hand om en, det saknar jag, när man fick krypa ner mellan dem och sova i deras säng, varmt, tryggt och säkert..! Den tryggheten saknar jag och har gjort länge...

Efter att legat avdäckad hela lördagen och söndagen tvingade ja mig upp söndag kväll för att åka med ut till flygplatsen för att ta första bussen tillbaka till Side, jag låg kvar i bilen tills flyget landat och alla började komma ut, sen gick jag ner till parkeringen och hade tur för då var det en minibus med bara 2 pers som var klar att åka så jag åkte med den och var framme inom en timme. Jag gick raka vägen till Medicus som är vårt sjukhus här i Side, och fick hjälp direkt och fick nån antiinflammatorisk medicin som jag skulle ta på en gång och en till tre timmar senare. Väl hemma i lägenheten la jag mig direkt och vaknade också helt av mig själv tre timmar senare så jag kunde ta min andra dos, då hade jag iallafall kunnat sova tre timmar men huvudvärken var kvar, men jag somnade tvärt igen och vaknade inte förrän klockan ringde morgonen där på. Ingen värk i varken huvud, nacke eller rygg, ingen feber endast halsen var fortfarande något öm och svullen men så skönt de kändes !

Jag beslutade mig för att åka till jobbet trots att min kollega meddelat min chef dagen innan att jag antagligen inte skulle komma, men jag kände att det var lika bra. Så jag var iväg på service och det gick fint, kände mig inte riktigt hundra men tog en tablett vilken höll mig igång under dagen ! Efter service var det bara lite kontorsarbete och sen åkte jag hem för siesta och sov hela dagen, gick upp lagom tills vi skulle ha weekly meeting. Det blev ett långt möte och jag kände att huvudet blev tyngre och tyngre, men när det väl var färdigt cyklade jag hem, köpte lite te och honung på vägen som jag gjorde iordning så fort jag kom innan för dörren. Nu har jag bara legat i min säng och druckit te och myst, har tagit en tablett så jag känner att jag kommer kunna sova gott. Imorgon är jag ledig och hoppas att jag är lite piggare så att jag inte behöver ligga isolerad på mitt rum, men vi får väll se helt enkelt, just nu vill jag bara bli frisk ! Men nu skall jag blåsa ut mitt lilla ljus som jag tänt på sängbordet och försöka somna. Saknar alla där hemma väldigt mycket.... Godnatt och sov gott min familj & mina kära vänner !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar