söndag 28 augusti 2011

Härliga helg !

Hemma på siesta efter en förmiddag med mingel och mys på hotellen, träffade en massa trevliga gäster idag, bra dag med andra ord! Jag har också haft en riktigt bra helg, fylld utav lycko endorfiner som jag har fått mängder av nu när jag äntligen har inhandlat mitt gymkort! Var där i fredags första gången, och det är ett super bra gym med en massa bra machiner ! Jag svettades som aldrig förr och kände mig verkligen taggad att ge gärnet, vilket jag också gjorde! Det ligger hyffsat nära kontoret vilket gör att jag nu lätt kan hinna iväg för en timme, så härligt ! Så det är verkligen ingen myt om att träning gör en lycklig, jag har fått så mycket ny energi igen och är bara glad ! Det är skönt också att komma ifrån allt ett tag, jag behöver verkligen den där egentiden, rensa tankarna och bara köra! Nej, der är det bästa kapet jag gjort på länge, kostade bara 60 tl för en månad också, underbart! Skulle gått dit och kört nu egentligen men det är ju söndag så det är stängt..

Igår hade jag endast sänd airport day, vilket innebär att man bara sänder iväg bussarna från hotellen. Med andra ord, ger information om hur det kommer att gå till när dom kommer till flygplatsen och så! Jag var klar hyfsat tidigt vilket gjorde att jag äntligen fick en chans att gå och kika lite på Sides lördagsmarknad som dom har varje lördag! Jag gjorde en hel del fynd och fann det mesta som jag varit ute efter, köpte två nya väskor, en stor och en liten kuvertväska som jag dessutom lyckades få ner till bra pris, den stora iallafall! Köpte även ett par nya träningsshorts, 3 turkbörsar och ett par solbrillor. Sen kunde jag inte låta bli att köpa ett armband, en kedja som man fäster berlocker på från Tomas sabo... (fejk förstås..) hittade nämligen en söt liten skridsko som jag köpte till, det blir det närmsta skridskopåtagning jag kommer för tillfället, saknar verkligen det nu när is säsongen drar igång. Men det var otroligt kul att få shoppa lite sådär på lördagsförmiddagen!

Några av mina shopping fynd !

Efter det bar det iväg till gymmet, träningen gick skitbra och jag var verkligen helt slut när jag gick där ifrån. Men så mycket ny energi inom mig så jag satte igång med att städa och mublera om lite grann hemma, blev riktigt fint faktiskt! Har lite kvar och göra dock en det tänkte jag fixa nu! Energin höll sig till flygplatsen också där vi hade alla våra 5 arrivels för lördags kvällen. Vi hade riktigt kul på flygplatsen mellan flygen, fottade, skämtade och skrattade, sånna flygplatskvällar bara älskar jag ! Jag fick visa mina breakdance moves för en lokalguide (vilket är freeze som är det enda movet jag kan... :P ) men en riktigt lättsam kväll var det utan större problem, I like ! Blev dock trött när jag väl kom på bussen och var nära på att somna, men busschaffören babblade på som tusan med mig om allt möjligt, väldigt intressant faktiskt, han berättade också att han skulle ha sitt första barn i December efter att ha försökt få barn i två år, så han var så lycklig. Jag är glad för deras skull ! Allt gick bra och tillslut hade vi lyckats lämna av alla gäster och han körde mig hem till Royal, där somnade jag som en stock i min säng, trött men nöjd över kvällen !

Martina, jag, Josefine och Nadia på flygplatsen !

Det enda i helgen som har varit tråkigt är att jag råkade döda min sambo som har bott hos mig i lite drygt en vecka... Lilla Harald.. Han hade krypit ner i diskhon och efter att jag diskat klart så tog jag svampen för att rengöra i den då jag såg någonting rörde sig, det var lilla Harald, men jag hade lyckats slita av hans lilla lilla svans... Han rörde sig ganska länge trots att han var skummig av disk medel, jag tog lite svalt vatten för att skölja bort skummet, då sprang han åt sidan, sedan stannade han och rörde sig inte alls mer... Usch det är så hemskt.. Han måste ha dött av choken och smärtan.. Jag känner mig så ond. Stackars stackars Harald.. Jag tog upp han på ett papper och la ut honom på balkongen. Det var inte roligt.. Han var så liten och söt, men också dum som kröp ner i diskhon.. må han vila i frid.

Nu skall jag ta tag i att städa sovrummet och badrummet, ikväll är det flygplats som gäller igen, hoppas att det går lika smärtfritt som gårdagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar