söndag 31 juli 2011

Härlig vecka !

Jag måste säga att det är inte lätt att finna en stund då man har ro att sitta ner och skriva om allt man är med om, och ju längre man skjuter upp det, desto svårare blir de ! Men jag skall göra ett litet försök att sammanfatta veckan som varit såhär på kvällskvisten denna söndag..!

Förra söndagen var jag också ledig, den dagen spenderade jag och brudarna nere på stranden. Jag åt till och med frukost där i solen, riktigt mysigt ! Vi hade bestämt oss för att ha en riktig strand chillar dag och avsluta den med lite afterbeach! När vi låg och njöt som mest och inte trodde att det kunde bli bättre, så blev det precis det ! Bartenden kom helt oväntat med en hink med ett gäng iskalla Corona, vad kan vara bättre än en underbar iskall öl i solen? Fruktansvärt gott var det..! Vi tog en liten paus från solen och satte oss i skuggan på restaurangen och käkade lunch, sedan återgick vi till våra sol sängar igen. Klockan började gå mot fem tiden och turisterna började dra sig hemåt, vi packade ihop våra saker och flyttade oss ner närmare havet, där beställde vi en varsin drink, Pina colada för min del förstås ! Där satt vi och såg ut över havet medans vi smuttade på våra drinkar och eftermiddags solen sken lite mildare på våra redan solbrända kroppar.. Ahh Livet kan vara bra ibland...!

Afterbeach i eftermiddags solen !

På tisdagen efter skulle jag vara ledig igen och jag hade bara GOD och weekly meting på måndagen och onsdagen skulle jag spendera på flygplatsen, så det föll sig ganska naturligt att jag packade väskan och klev på en buss mot Antalya ! Väl framme var det på med party make up och party kläder, sen flockades gänget på balkongen med vin och andra godsaker. Jolly jokers var målpunkten för kvällen, vi blev kvar på balkongen till tolv, halv ett nästan innan vi kom iväg! Väl framme så avnjöt vi deras sköna live musik samt gott vitt vin ! Vi träffa en del folk, dels några som jobbar på flygplatsen. Vi hade riktigt roligt men tillslut var det stängnings dags för Jollys så vi drog vidare till ett ställe som hette Sheila, inte mycket folk, men coolt ställe och mysigt att bara mingla lite ! De flesta började bli rätt bra packade medans Nicole och jag höll oss på den lugnare sidan, så när det vankades efterfest sådär vid 5 tiden på morgonen så åkte vi istället hem och la oss !

Taggad att få vara tillbaka i Antalya för en kväll !

Det blev inte mycket sömn den natten men jag gick ändå upp skapligt och tog mig på egen hand in till Terra city, in på frisörsalongen där jag blev klippt och så färgade han min utväxt (jag är nämligen skapligt blond numera, solen gör sitt) fick också en helt underbar massage medans han tvättade mitt hår.. Ahhh så skönt det var ! Nöjd med resultatet gick jag för att ta en liten shoppingrunda. Lyckligtvis så har dom Intersport där, så jag investerade i en ny sport bh och ett par vikter som man kan spänna fast på vristerna, armarna eller var man nu vill ha dom ! Lite annat mys hittade jag också på min runda men tog mig sedan tillbaka till lägenheten. Kort efter att jag kom hem så kom Nicole hem från Belek service, då åkte vi till Bella Vita och käkade middag, sen blev de en snabb sväng till Terra city då vi checkade in den stora matbutiken dom öppnat, det var fan den finaste mat butiken jag varit i, allting snyggt, prydligt och rent. Vi gick omkring med gapande munnar, chockerade utav denna vackra butik !

Hem och skapligt snabbt i säng, onsdagen väntade flygplats både dag och natt. Blev några fler timmars sömn men man var bra trött ändå ! Tur var så det blev det en skaplig siesta som jag spenderade vid poolen ! Det var ganska så skönt när man väl var påväg hem med en transferbuss efter flygplatsnatten, vi hade dock vår sista arrival halv fyra, så vi var inte hemma förrän vid 6 tiden, men alltid lika skönt att komma hem! Fick lite extra snooz på torsdagen vilket jag var väldigt tacksam över ! Torsdagen bjöd på GOD och service, efter servicen var det bara hem och hoppa i duschen, vi skulle nämligen ha award dinner! Vi skulle äta inne i Side antik på en jätte mysig restaurang, dom hade dukat med en massa fina blommor på bordet och det var bara så fint ! Det bjöds på lite förrätt, en underbar huvudrätt och lite kall melon till efterrätt, under middagen delades det ut pricer för bästa kollega, bästa säljare och så, riktigt mysig kväll! De andra i gänget var lediga fredag, så dom skulle ut och göra nattlivet efter men jag begav mig hem för att plugga på till mina första välkomstmöten som jag skulle hålla under fredagen !

Vacker dukning och vacker utsikt på award dinner !

Jag var nästan för trött när jag kom hem, så jag läste igenom en aning och gick sedan och la mig, somnade riktigt snabbt och gott ! Jag var lagom nevös under fredags morgonen för mina möten, ankom till första hotellet, inga gäster.... Suck, tänkte jag, jag ville ju bara få det första överstökat. Åkte vidare till nästa hotell, där var det två män som ville lyssna på mig iallafall, blev lite mer personligt och mysigt, funkade faktiskt riktigt bra och jag gillade det ! Men nog hoppas jag att jag får hålla ett ordentligt möte för lite fler folk snart, blir lite annat då ! Fredag kvällen spenderade vi på Emma P´s balkong, drack lite vin och bara myste. De flesta utav oss skulle ha flygplats dag och natt på lördagen så det fick bli en riktigt skön myskväll helt enkelt !

Lördag, flygplats dag, har aldrig svettats så mycket i mitt liv, och jag menar det verkligen ! Vi hade runt 42 grader varmt och stekande sol, kan ni tänka er hur det är att stå på en stor asfalterad parkeringsplats, springa mellan bussar, ut och in... Svetten verkligen bara rann, precis överallt ! Det var grymt skönt när alla bussar var sända och det var dags att åka hem, eftersom vi skulle ha flygplats natt så stannade vi från Side i Antalya under dagen och jag tog med tjejerna till Terra city ! Jag investerade i ytterligare en pryl från intersport till mitt lilla hemmagym, ett par gummiband ! Grymt bra och effektiva faktiskt ! Jag råkade även köpa en ny söt lie blus och en klänning trots att jag inte skulle.... Det är farligt att gå in i terra city..!

Mitt älskade hemma gym, en guides bästa vän !

Kvällen på flygplatsen gick smidigt och vi var hemma skapligt tidigt, redan vid 1 tiden, då var den bara bums i säng och jag slocknade återigen som en stock ! Imorse gick jag upp lite tidigare och körde ett rejält träningspass, invigde mina nya gummi band och körde slut på mina armar, det var skönt ! Måste erkänna att jag misslyckades lite med att det nyttiga livet skulle börjat i måndags... Men tar nya tag nu igen och hoppas på det bästa ! Ramadam börjar ju imorgon, kanske vore bäst att joina det... Fast de kan nog bli lite väl hårt..!

Sitter nu hemma i soffan och tänkte gå och lägga mig snart, har haft en riktig toppenkväll, vi åkte hela gänget till Manavgat för att köra Gocart och det var ju bara för kul ! Fort som tusan gick det och det var så härligt att bara få köra omkring, det väcker tävlingsmänniskan i mig...! Efter det så käkade vi middag tillsammans på en restaurang precis intill Manavgat floden, mysigt ! Men nu är jag trött och har haft huvudvärk nästan hela eftermiddagen och kvällen, så jag tänkte krypa till sängs nu igen! Imorgon kommer eventuellt Nicole och hälsar på, vi är båda lediga på tisdag, så det blir nog en liten utgång imorgon och en dag på stranden på tisdag ! Ska se till att unna mig ett besök på Hamam innan stranden bara, kan behöva skrubba mig lite och sen är det ju så sjukt skönt också !

Brudar redo för racerbanan !

Det är ungefär sådär min vecka har sett ut, har varit en toppen bra vecka och jag ser fram emot att påbörja en ny vecka imorgon ! Så godnatt och sov så gott !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar