måndag 8 augusti 2011

Utmattad !

Då var det måndag igen och starten på en ny vecka ! Går inte tiden lite väl för fort ibland? tycker att det just var måndag..! Men nu är den här igen och den är välkommen ! Jag hade en skapligt bra vecka förra veckan, helgen var lite sådär utav personliga skäl måste jag säga, men anmars ! I torsdags hade jag bestämt träff med Evelina och Arvid (gamla classmates) som var i Side på semester ! Supermysigt ! Vi möttes upp i Antik Side och gick för att käka, sen gick vi omkring och strosa i butiker och avslutade med ett glas vid hamnen. Var jätte härligt att se dom igen eftersom det var så länge sen ! Efter det åkte jag hem och somnade trött i min säng..!

Söta Evelina och Arvid !

Fredagen var en fullspäckad dag, GOD, bluevoicemöte och service, var hemma runt halv åtta på kvällen och då var det bara raka in i duschen och då med middagsblåsan. Vi tjejer tog sedan en taxi in till Antik Side och åt middag på de älskade Ocakbasi, underbar mat vill jag lova ! Sen drog vi oss ner mot vattnet för ännu en drink och lite härligt tjejsnack. Toppade kvällen med en drink på afrodite ! Jag hade inte varit specielt trött under kvällen, men plötsligt slog det bara till och jag kände att jag kunde somna på plats, istället åkte vi hem och jag gick raka vägen i säng för att få några timmars sömn till lördagens flygplats.

Den godaste Chicken casserole i Side !

När jag vaknade på lördagen kände jag mig inte ett dugg utvilad, jag var bara så trött och kände mig nästan lite deprimerad, under hela lördagen hade jag ett klump i magen och faktiskt lite hemlängtan, kände mig verkligen så nere... Jag vet inte om det är för att jag bara var så fruktansvärt trött eller om det är pga allt grubblande jag gjort senaste tiden. Måste sluta med det igen, att grubbla gör mig bara deprimerad och nere. Men det var iallafall en rätt bra lördag, stannade i Antalya över dagen och sov, var hemma ganska så tidigt från flygplatsen och fick sova ganska så många timmar !

Kändes lite bättre när jag vaknade på söndagen, lite mer utvilad och lite lättare på hjärtat. Sköt bort mitt grubblande med tankar på min City walk som jag skulle hålla i Antik Side för första gången. Läste på så mycket jag kunde under dagenför att vara så förbered som möjligt ! City walken gick jätte bra, jag hade nästan 25 gäser som gick med och lyssnade på mig, kändes riktigt kul ! Men det var varmt och jag märkte vid slutet på rundturen att jag var helt genomblöt av svett. Jag tackade för mig och sa adjö till mina gäster, några stannade kvar och åt på restaurangen som är "slutstationen" och andra promenerade vidare i kvälls solen. Jag gick mot Yali för att byta papper i hotellpärmen, där bjöds jag även på en kopp te och satt ner och pratade en stund, det var en uppskattad stund för min del.

Efter lilla pausen på Yali tog jag cykeln och cyklade vidare till de tre hotellen jag hade kvar att byta papper i, svetten rann från hela mig, men jag gillar att cykla, bra vardagsmotion och skonsamt sätt att trimma ben och rumpa, me like! Jag var tvungen att stanna på kontoret på vägen hem och fixa lite, kopierade upp lite historia papper till en man som var med på min city walk och gärna ville läsa mer om sides historia och droppade förbi på hans hotell på vägen hem. Väl hemma slängde jag av mig mina svettiga kläder och bara satte mig ner för att andas. Skönt att vara hemma... Sängen var otroligt välkomnande och lockande för mig igår och jag somnade trött och stolt över min lyckade city walk !

Idag gick jag upp vid tio tiden, orkade inte köra igång med nåt träningspass utan bestämde mig istället för att jag skulle ta på mig mina vikter och gå till stranden. Väl där bänkade jag mig i en solstol där jag låg och läste hela förmiddagen, strax efter två tröttnade jag och bestämde mig för att gå hem igen.. Tog en kall skönt dusch när jag väl var hemma igen och la mig sedan i sängen med airconditionen på full fart och fortsatte läsa min bok. Avslappnande och välbehövande, känner att jag blivit lite utvilad med många timmars sömn och bara lugn och ro.. Klumpen i magen börjar ge sig men fortfarande känns de inte helt okej... Tror att jag saknar familje känslan.. I Antalya var vi som en enda familj, vi var så nära varandra och det hjälpte mycket, här i Side är det inte samma familje känsla, vi är ett sjuhelsikes bra team, alla är underbara och jag trivs super bra, men ingen familje känsla... Kanske är det därför, kanske är det för att vi eventuellt måste säga upp min lägenhet hemma.. Ja mycket kan spela in, men jag hoppas det släpper snart så jag kan fokusera på mitt arbete och bara njuta utav det goda liv jag faktiskt lever !

Får se vad vi hittar på för mys i kväll om det blir nåt eller om jag bara ska se till att lägga mig tidigt och få min sömn.. De får vi helt enkelt se !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar