fredag 2 september 2011

Hösten är här !

Återigen har veckodagarna passerat fort förbi mig, jag hiner helt enkelt inte med. Igår var det första september, vilket i princip innebär höst.. Det känns lite höstigt faktiskt, trots att det är rätt varmt där jag befinner mig.. Här ser man inga gula vackra löv som snart skall falla, och inga stubbåkrar där skörden gjort sitt för iår, här känner man mer av hösten inombords. Jag får alltid en längtan efter förändring när hösten kommer. Förändring kommer det ju bli, så småningom, bara jag får veta när det blir.. Att flytta till Egypten kommer bli en stor förändring, och att jobba på Blue village istället för vanlig guide, riktigt spännande ! Men som sagt, skulle verkligen vilja veta när detta kommer ske, de flesta andra har fått datum redan om när dom åker till sina nya destinationer, men inte jag inte.. Lite smått irriterande sådär må jag säga..

Men jag har haft en bra vecka, var ledig i tisdags och är ledig idag. Jag har varit på gymmet och kört slut på mig och nu har det gått en vecka sen jag började och det känns fortfarande motiverande att gå dit, det är så härligt att vara där! Jag har varit på gymmet 4 gånger denna vecka, skulle vilja få in 6 gånger, men den här veckan har turkarna firat att ramadam är över och haft sin sockerfestival 30,31 Augusti vilket innebar att gymmet då var stängt. Även söndagar är det stängt vilket är lite synd. Men i tisdags så tog jag mig ut på en springtur ute i naturen istället, så jag har iallafall tränat 5 gånger av 7 denna vecka. Får hoppas att jag kan försöka få in 6 gånger till nästa vecka ! Jag har börjat skriva träningsdagbok också vilket faktiskt hjälper, för det första kan jag se till att jag bara ökar träningen och inte minskar den, sen är det skönt att hålla reda på vad man tränar när!

I tisdagskväll så höll vi till hemma hos Emma P och Minna, vi lagade mat och myste. Kyckling med annanas sås, bananer i curry med sås, hemmagjort potatismos och ris. Det var riktigt gott och fick mig att längta hem lite till maten hemma.. Sen satt vi på balkongen och spelade spel tills att det bar iväg för utgång. Det var fest på Liman, självklart firande att ramadan var över så turkarna dansade och sjöng vilt omkring sig. Men det var kul att va ute en kväll och träffa lite folk.

Tjejkväll med god mat och spel !

Onsdagen bjöd på flygplats, day and nigth.. Jag stannade kvar i Antalya och tvättade över dagen. Låg också nere vid poolen och läste, härligt! Flygplats kvällen gick fint fram till de sista flygen som plötsligt landade samtidigt, blev lite kaos men det löste sig rätt fint ändå tillslut. Igår hade jag en jätte bra dag, hade mingel service ute på mina hotell och jag träffade jätte mycket gäster! Och dem jag träffade som hade problem lyckades jag hjälpa, hela högen, och alla var bara jätte glada! Det är då det är kul att vara ute och jobba, när man kan göra gästerna glada, i vissa fall behöver man bara visa att man försöker och bryr sig för att dem skall bli nöjda och glada! Efter min mingel service hade jag en liten stund på mig att äta och läsa på lite inför citywalken. Den gick också jätte bra, nästan bara svenskar och bara två norskar vilket underlättade det med språket. Det blev en mysig rundtur och jag fick mycket positiv feedback, sånt är kul !

Efter det åkte jag bara hem och bytte om, sen drog jag direkt till gymmet och körde 60 minuters intervallträning på löpbandet, 10 minuter på crosstrainern och sen lång stretch, underbart ! Man får rätt mycket vardags motion också eftersom vi cyklar runt till hotellet, det gillar jag starkt! Mår så mycket bättre nu när jag kommit igång med min träning, hoppas att det fortsätter så! Idag är jag ledig och sitter och funderar på vad jag ska hitta på, skall klämma in en timme på gymmet men vet inte om jag ska ta det nu på morgonen eller senare, får se vad alla andra skall hitta på kanske! Men jag vill bara önska alla där hemma en trevlig höst, är faktiskt lite avundsjuk på er där hemma, ni har is och kan snöra på er grillorna och köra, jag är långt ifrån isen och skridskor, saknar det sjukt mycket... Men jag får hålla mig till stranden, jobbet och gymmet istället! Ha de !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar