onsdag 13 juli 2011

Min dag !

Idag ha jag varit ledig och vait snäll mot kropp och själ vill jag lova ! Hade lite lite mer träningsmotivation när jag vakna imorse, så jag körde mitt 100 reps program och benen fick köra ut sig ordentligt ! Efter det åt jag frukost och begav mig ut i solen mot Hamam ! Vi samarbetar med ett Hamam som ligger precis vid vårt kontor och alla guider som går första gången får göra det gratis, kändes lite extra bra ! Jag fick mig en härlig bastu, saltskrubb i saltrummet sen fick jag sitta i en bubbel pool och bara slappna av. Sen var det dags för själva skrubben, hade glömt hur skönt det var! Underbart att ligga på den där uppvärmda stenplattan och bli skrubbad och intvålad, jag kan nog ha gått ner nåt kilo nu efter alla döda hudceller hon skrubbade bort.... Sen blev det en skön kroppsmassage, OM jag njöt.. Kände mig riktigt ren, fräsch och återhämtad efter mitt lilla Hamam besök !

Dock så kände jag mig även en aning blek efter att hon skrubbat bort all min färg..... Så jag tog mig ut till stranden vid havet och bänkade mig i en solstol. Det blev ett par dopp i det varma havet som knappt svalkade någonting alls.. Men så skönt de var och jag återfick en del av min färg igen lyckligtvis ! Väl hemma igen så käkade jag lite sallad och sen gick jag ner till poolen där tjejerna låg och laddade upp för en kväll på flygplatsen, synd att alla jobbar när jag är ledig, men jag fick lite tid med dom iallafall ! Jag tänkte hoppa in i en dusch nu och lägga in en inpackning i håret, fortsätta mitt hälsotema för dagen helt enkelt ! Ska sedan se om jag kan ta mig till en bankomat och sen en större mataffär, behöver handla upp lite smått och gott till lyan, saknas en del. Får se vad man kan hitta på ikväll, vore kul att komma ut och göra något, se om det är något som har lite ledigt och vill hitta på nåt skojs, om inte annat så får de bli ytterligare en lugn kväll... och jag som är van att spendera onsdagarna på flygplatskaoset.. Tänk att jag faktiskt saknar det :(


Men ha en trevlig dag allesammans och glöm inte bort att ta hand om kropp och själ, unna den lite lyx ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar