måndag 18 juli 2011

Veckor passerar !

Wow, redan måndag morgon igen och jag har nu varit i Side i en vecka. Jag tror att jag trivs någorlunda bra, men jag gillar fortfarande inte boendet med den här mupp tanten till hyresvärd..! Jag har iallafall fått arbeta lite på riktigt nu, både som GOD (guide on demand) och även på min älskade flygplats ! I lördags natt fick jag träffa mina älskade gamla airport team mates, inte Emma dock... Men iallafall resten vilket var underbart trevligt ! Var en skitbra kväll och jag stannade kvar till sista flyget och åkte då min första transferbuss ut till Side. Det gick superfint och jag hade en riktigt bra busschafför, kändes tipp topp! Var hemma igen vid tre tiden då jag direkt kröp i säng, trött som en arbetsmyra !

Jag vaknade utav en sms morgonen efter, det var chefen som undrade om jag kunde komma in tidigare till kontoret pga att jag skulle få ta hand om ett gäng som blivit överbokade på ett hotell och var tvungna att flyttas. Trött som tusan gick jag upp vid halv tio tiden, gjorde mig klar och gick sedan till kontoret. Jag fick lite information om vad det var som hade hänt och att gästerna hade varit mycket arga och upprörda, och till råka på det var dom danskar..! Shit tänkte jag.. Skulle antagligen totalt bli uppäten ute på mitt första riktiga "uppdrag". Jag åkte ut till hotellet dom nu hade övernattat på för att åka med dom till det hotell dom istället skulle bo på, jag hade verkligen förberätt mig på det värsta... Men väl framme så möttes jag utav härliga, glada semesterdanskar som bara var något besvikna på att dom hade varit tvugna att flytta mitt i natten och skulle behöva flytta igen. Annars var dom mycket glada och blev ännu gladare när dom såg vilket hotell dom skulle få bo på istället (mycket finare 5 stjärningt istället för 4 stjärningt).

Framme på det nya hotellet fick dem sig en välkomstdrink, barnen fick ett gosedjur och lite godis. Allting kändes bara så bra och jag tror att dom blev riktigt nöjda ! När jag sedan vinkade hejdå till gästerna när personalen körde ut dem och deras bagage med små "golf" bilar så kändes det riktigt bra inombords och jag insåg att jag hade lyckats med mitt första riktiga uppdrag här i Side ! Happy faces !

Jag fick mig sen en stunds siesta innan jag skulle tillbaka till flygplatsen igen. Den tiden spenderade jag nere vid poolen. Sen var det dags att gå till kontoret för att bli upphämtad med den buss jag skulle åka med. Nu var det dags för min första departure buss från Side. Vi hade fyra pick ups som gick galant, det var nöjda gäster och allt gick fint hela vägen till flygplatsen. Väl framme gick jag direkt till arrival, vi skulle ta emot lite nyköpingsbor och oslo bor, dom kom i princip ut samtidigt och vi fick jobba snabbt nere på parkeringen, men allting gick jätte bra och riktigt fort, sen kunde vi äntligen åka hem och krypa till sängs igen, var hemma nån gång strax efter ett, så det var inte så farligt alls!

Nu sitter jag i soffan och har precis druckit mitt morgon kaffe. Skall strax hoppa in i duschen och sen bär det iväg till flygplatsen igen. Imorgon är planen att åka till Alanya och kolla när Nic & Jay (danska artister) har spelning. Hela airport team skall typ dit och jag är ledig på tisdag så jag tar min chans! Det ser jag fram emot! Men nu skall jag ladda upp inför dagen. Ha de !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar