tisdag 12 juli 2011

Real Turkey !


Jag kom i säng tidigt igår men hade dessvärre lite svårt att somna, det var varmt i rummet trots att Ac'n stod på kallaste grad och jag låg länge och grubblade på mitt liv, förr och nu.. Det är tufft att vänja om sig, nytt hem, nya människor och nya arbetsuppgifter, antar att alla nya intryck gör mig trött. Har haft en riktigt bra dag idag, vaknade 6.00 imorse och frös som en idiot, gick upp och drack mitt morgonkaffe och tog mig faktiskt ut på en springtur. Sen tog ja en dusch i min hemska dusch där man antingen blir skållade av kokhett vatten eller halft ihjälfryst utav det kalla.. Ja, man vakna iallafall !

Fick studera real turkey idag vilket innebär att man, precis som utflykten heter, får se det "riktiga" turkiet bortom turism och modernt storstadsliv! Vi besökte bland annat en byskola, en moské och ett gammalt hus där det bodde turkar förr. Väldigt intressant att se eftersom det faktiskt bara var 20 år sedan en familj bodde i det huset, alltså när jag var två år och kröp omkring i en fin villa med eget rum, vatten och värme så bodde en familj i det gamla huset där de alla sov i samma rum och hade sin lilla ladugård på nedervåningen. Imponerande och sorgligt att sånna som jag faktiskt klagar på vatten och boende (fy skäms på mig). Efter dessa intressanta besök så avslutades turen med en lunch vid (återigen) ett litet vattenfall ! Där kunde man även bada och det var riktigt fint ! Men eftersom vattnet ständigt rinner vidare så blir de aldrig särskilt varmt där inte, 15, 16 grader året om i princip ! Jag badade inte men min kära kollega badade och hoppade för fullt !

En bra bit ner till det kalla vattnet !

Det var inte så många med på utflykten, bara 2 familjer vilket gjorde att det gick väldigt fort och vi var tillbaka redan vid halv tre tiden. Då besämde jag mig för att inviga poolen, och det gjorde jag på en madrass i den brännande solen och en öl i handen, livet kan då vara väldigt gott må jag säga ! Har även pratat med Josefine, Emma och Nicole idag, hela högen ! Jag saknar dom nåt så enormt ! Men Hedvig gjorde mig sällskap ut för att äta en bit mat nu till kvällen iallafall vilket var jätte mysigt ! Men, återigen är jag sjukt trött, fattar verkligen inte varför. Men imorgon har jag day off och skall spendera den med att upptäcka Side på egen hand och besöka stranden. Så för att jag skall orka med det imorgon tänker jag krypa till sängs nu, och jag hoppas att jag kan somna fort ikväll ! Vill också säga att jag saknar alla mina nära och kära där hemma, saknar er väldigt mycket men hoppas att ni har det bra !

Och mamma, trots att ena armen är bruten så krävs det faktiskt bara en hand till att hålla ett glas vin, så slå dig ner i solen med ett kallt glas vin och bara skit i all ved du vill hugga, tvätt du vill tvätta, gräs du vill klippa... ba skit i de ! ;)
PUSS !


1 kommentar:

  1. HA HA HA HA!!!!!!
    Åhh vad gullig du är ;)... Jo du jag har upptäckt att man kan göra mycket med vänster hand, men det tar lite tid och man må vara uppfinningsrik... Igår klippte jag faktiskt gräset, körde maskin med vänstra handen efter att ha spännt fast gasreglaget med ett spännband! Gick riktigt bra! Trava ved går oxå bra - tar lite tid förstås.. Har även upptäckt att det är bra att hålla i ett glas champagne i höger hand så frestas man inte att använda den - jag får ju inte lyfta nåt tungt med den. Jobbar sista dagen imorgon, sen "semester".
    Ser att det verkar jättehärligt i Side och att du trots allt verkar ha det bra.. Du lär dig ju väldigt mycket av detta och det är väl positivt - om än inte lika roligt som i A. Verkar finnas fina hotell där så vem vet- kanske kommer jag o hälsar på, lite senare! (har ju extra "semester"!)
    Många KRAMAR fr mig och du ska veta: JAG SAKNAR DIG!!!! PUSS PUSS / mamma

    SvaraRadera