måndag 4 juli 2011

Ledsen och uppgiven !

Fan fan fan.... När jag har det som bäst och mår bättre än någonsin så skall det självklart komma något i vägen... Under gårdagen hade jag en klump i magen inför veckans weekly meeting, vet inte varför, men det fanns liksom en oro i mig.. Vi hade möte och det gick super bra ! Falskt alarm tänkte jag tills Emma kom och ringde på dörren och sa att chefen ville prata med oss två. Genast började vi scanna våra hjärnor på vad tusan det kunde va som vi har gjort fel tillsammans men kom liksom inte på något..

Väl nere vid pool området igen mötte chefen upp oss och släppte bomben. Emma skall flytta till Alanya och jag till Side.....FUCK! Jag vill inte flytta för fem öre, jag älskar det här stället och dessa människor jag jobbar med ! Jag tycker själv att det är det mest idiotiska någonsin, och mitt i högsäsongen till råga på allt. Anledningen är att scoren inte är tillräckligt höga på de stora resorterna, så eftersom Emma och jag "är dom bästa" så skall vi bytas ut mot andra som är "sämre"... Så helt plötsligt är inte airport och servicen här i Antalya lika viktigt längre, och hur motiverande är det för tjejerna som är kvar här när dom får det att låta som att dom samlar skiten i airport teamet, för det är inte lika viktigt... Om min fråga är, säger dom samma sak till de guider som vi skall byta med? att dom är dom bästa och måste bytas ut mot de sämre? För det är inte särskilt motiverande om dom säger att "ni är inte tillräcligt bra, vi behöver bättre"

Jag är så upprörd, irriterad och uppgiven... Min motivation har sjunkit till botten och jag har inte en droppe av mig själv att ge. Jag känner att hela den här idén är så otroligt idiotisk ogenomtänkt! Jag älskar mitt jobb och det jag gör här, här trivs jag och kan leverera det bästa utav mig, men att på så kort varsel plötsligt bli flyttat ifrån allting man tycker om och har skapat, nej, där försvinner allt jag har att ge.. Jag är inte klar här, jag har en massa kvar att lära om flygplatsen och servicen i det här området, och jag trivs mycket bra att utvecklas i den takt jag gör nu. Så trött på att ständigt få "börja om" i livet.. Visst, i oktober/november kommer vi splittras ändå och flytta här ifrån, men det har vi vetat från första början och är inställda på, nu, nej... det är bara för fel.... Om det ändå hade funnits en ärlig vettig anledning... Så så så ledsen just nu.

1 kommentar:

  1. Fyfan gumman, det låter verkligen helt galet!! :( förstår att du både är ledsen och uppgiven nu men förhoppningsvis blir det minst lika bra, eller bättre i side! .. tycker det är hel konstigt att de kan flytta runt er så .. men som sagt du är ju den bästa, inte bara på det du gör utan även som person, så jag är helt övertygad om att du kommer få det bra vart i världen du än är underbara Emma! Vi saknar dig här hemma & jag hoppas hoppas hoppas att jag kan komma ner och hälsa på innan sommaren är slut. Pussar

    SvaraRadera