måndag 11 juli 2011

Dag 1 drar mot sitt slut !


Ja, då har jag spenderat min första dag i Side ! Det har gått fint, gick upp imorse och försökte ge mig på ett träningspass vilket inte gick någe vidare.. Blev istället en frukost på balkongen medans jag ladda inför dagens studering utav utflykt ! Halv nio plocka Ludvig upp mig utanför lägenheterna och vi åkte till kontoret där han visade mig lite smått vad vi hade att tillgå. Tillslut kom bussen och lokalguiden som skulle ta oss med. Vi hade bara två pickups på vägen och utflykten var i full gång ! Först stannade vi hos en juvelerare, sen ett fint vattenfall där vi också käkade dondurma (turkisk glass gjord på fårmjölk, smaskens ! ) efter fallet var det ett stort klädoutlet som väntade, jag köpte faktiskt mina första converse ever, har aldrig ägt ett par, men nu äger jag ett par vita finisar! Tycker dock inte riktigt att ja passar i converse, men men...

Fint fall vid manavgat floden !

Efter varuhuset åkte vi till en stor marknad, men de var varmt och klibbigt så jag orkade inte gå omkring så mycket, köpte en påse nötter och sen var jag nöjd! Efter marknaden kom vi till utglykterns höjdpunkt, manavgat floden, där vi åkte båt och käkade lunch, mysigt ! Det var kul att studera utflykt igen, men jag känner att jag har en hel del att lära ! Väl tillbaka på kontoret igen efter att vi lämnat av gästerna så hade vi mitt första weekly meeting i Side, gick fint, men märker dock att det boende vi har här inte är så populärt tråkigt nog.. Skumma regler och inga besök, konstig tant som äger byggnaden. Men det är väll bara vänja sig.

En skön dag med många nya intryck har gjort mig riktigt trött, och jag tänker faktiskt gå och lägga mig nu, håller på att somna här. Imorgon skall jag studera real turkey, ska bli spännande. Men, tack för denna dagen och godnatt! Skall göra ett nytt träningsförsök imorgon bitti och hoppas att jag lyckas återfå motivationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar