fredag 15 juli 2011

Studera med mera !

Jag vet inte om det bara är jag eller om det helt enkelt är både varmare och fuktigare i Side. Man blir svettig av precis allt, gå, äta, sova, ja nästan till och med i duschen ! Men jag har haft det rätt bra den här veckan ändå, eftersom jag bara har studerat så har jag haft mina vanliga kläder på mig, alltså så minimalt som möjligt, vilket har underlättat i värmen för min del ! Har dock lidit med mina kollegor som får svettas i uniformerna, men snart är jag där själv ! Jag har faktiskt haft två riktigt bra dagar, trivs fortfarande inte med boendet trots att jag myste till det lite, men folket och jobbet känns riktigt bra, men jag har mycket kvar att lära.

Igår studerade jag Beach service med Hedvig och Minna, ganska mysigt att vara på stranden och underhålla gästerna. Lyssnade på Hedvigs välkommst möte och joinade sedan när vi skulle spela beachvolley med gästerna. Visserligen var det bara två danska killar som var med och spelade, sen var det på gränsen till för varmt, men vi lirade ett tag iallafall vilket var riktigt kul !

Hedvig redo för Beach service !

Efter servicen åkte vi en snabbtur in till Migros för att handla lite innan vi skulle tillbaka till kontoret. Mitt nästa uppdrag var att studera citywalken som vi har i Antik Side, Emma P guidade runt mig och gästerna och berättade mycket spännande ting. Riktigt fint i Antik Side vill jag lova, rekomenderar jag starkt! Eftersom miljön är viktigt för företaget så cyklar vi nästan överallt, så jag cyklade för första gången här igår, faktiskt riktigt skönt trots att jag fick lite ont i rumpan. Men jag försöker plocka på mig så mycket vardagsmotion som möjligt, så det passar mig fint.

Till kvällen bestämde vi att vi skulle ut och käka och äntligen var vi faktiskt ett helt gäng som skulle med, vi började med några öl på balkongen innan vi tog en taxi in tillbaka till Antik Side, där käkade vi på en jätte bra restaurang som har supergof turkisk mat. Vi fortsatte avnjuta några öl och efter maten bestämde sig några för att åka hem medans jag, Emma, Martina, Casper och David fortsatte vidare till Lima, en restaurang och krog vid hamnen (Lima betyder hamn på turkiska) där vi hängde en stund. Efter det gick vi till The Zone där vi spelade lite biljard (Vilket jag fullkomligt suger på) och sedan dansade för fullt! Var skitkul att äntligen få se lite utav Sides nattliv, och roligt att för en gång skull inte bara vara omgiven utav lokalturkar utan även turister och andra guider !

Party glada brudar !

Klockan blev nog närmare fyra innan jag kom i säng och jag skulle upp igen vid 8 eftersom jag skulle vara på kontoret vid nio. Men konstigt nog så var jag inte så trött när jag vakna, mest lite seg men det gick över rätt snabbt. Jag tog cykeln till kontoret där jag mötte upp Ludvig, sen cyklade vi till ett utav våra hotell där jag fick studera Ludvigs välkommst möte. Efter det skulle jag studera GOD (Guide On Demand) med Hedvig. Fick följa med på ett par uppdrag ute på hotellen och hjälpa till en aning. Det var en lång och varm dag som inte slutade där, efter att vi gjort ett sista besök ute på ett av våra hotell åkte vi hem, bytte om snabbt för att åka till Manavgat och ha service, jag skulle studera men valde faktiskt att ta på mig min uniform ändå. Servicen gick jätte bra och vi träffa SÅ många nöjda gäster och jag måste säga till alla kärlekspar där ute och även min blivande pojkvän (som än inte finns, men om ett par år kanske..... ) att hotell Flora garden i Manavgat kan vara ett utav de mest romantiska hotell i turkiet. Så vackert, precis vid havet. Fantastisk buffé som vi faktiskt som pricken på en lång dag blev bjudna på till middag. Utsikten är helt underbar, speciellt när solen gick ner ut över havet.. Ahhh man blev nästan lite kär i stället!

Som sagt, en riktigt bra avslutning på en lång lång dag blev det. Nu ligger jag på soffan och tänke strax gå och lägga mig. Imorgon skall service uniformen på och jag ska vara GOD under förmiddagen. Ska bli kul faktiskt, hoppas bara att jag fixar det ! Sen till kvällen blir det äntligen flygplats !!!! MEN jag är mindre glad över att mitt schema tydligen var fel och jag inte alls har snooz tills flygplatskvällen vilket innebär att jag inte kan åka till mina älsklingar i Antalya... :( HATAR när saker och ting inte kna stämma när man börjar planera efter hur schemat ser ut... Lite ledsen i ögat är jag för det, men får iallafall träffa dem på flygplatsen ! Men nu är jag trött, sliten och faktiskt en aning myggbiten... Så Godnatt kära vänner !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar