onsdag 13 juli 2011

Mer som hEmma... !

Efter att ha irrat omkring i över en timme så hittade jag äntligen en bankomat..! Fick visserligen mig en ordentlig promenad och fick se ytterligare lite mer utav side, men när man vill hitta någonting och inte gör det blir man lite frustrerad, men tillslut så ! Efter att äntligen fått tagit ut lite pengar så tog jag en taxi till Migros (en mataffär, typ som Maxi eller Coop) där hittade jag lite smått och gott som jag behöver till lyan! Känns lite irriterande att man måste "köpa om" en massa grejer nu när man flyttat, köpte en massa saker till gamla lyan, men det ville jag ju inte bara ta därifrån ! Men somsagt, en del ting hittade jag, både mat och annat !

En ny kopp till mitt morgonkaffe !

Ja som ni ser så hittade jag dels en ny söt liten kaffekopp, man kan ju inte känna sig som hemma utan en alldeles egen kopp, och just den här kändes perfekt för mig ! Köpte även lite nya söta små krokar som jag har satt upp i badrummet, sovrummet och även två i köket där jag har hängt mina nya kökshandukar. Det kändes genast lite mer som hEmma efter att jag fixat till det lite ! Fyndade även två små plastskålar som är hjärt formade, en rosa och en grön! Där kan jag ha mina värmeljs, nötter eller frukostgröten om jag så vill !

Vinhörnan med nytt vinglas, ny skål och alldeles nya kökshandukar !

Vad är ett kök utan en vinhörna? Hitta lite rött vin och ett vinglas (dock i plast) lämnade mitt fina glas vinglas i gamla lägenheten och hitta inga i glas idag, så det fick bli ett plast, kanske lika bra det ! Ja med vinhörnan på plats så känns de mycket bättre, lite mer hemtrevligt helt enkelt! Men sist men inte minst så fyndade jag en skräckfilm, den tänker jag ta mig med in i sovrummet och skrämma upp mig själv med, hoppas på många adrenalin kickar !

Imorgon ska jag studera beach service och citywalk, ska bli spännande det! Kan inte sluta längta till på lördag bara, då ska jag tillbaka till flygplatsen och sen har jag snooz på söndagen och sen flygplats på natten igen så jag kommer att sova över i Antalya hos min älskade Nicole!!!! YEY!!! Längtar så otrooooligt mycket och vill bara ha lördag nu ! Men nu
---------> Skräckis !

2 kommentarer:

  1. Oh I miss you so much! <33 It's so dirty here when you are gone and nobody is cleaning.. See you on Saturday :) You will always be our roomie :) Puss!

    SvaraRadera
  2. Komsi,komsi min lille kissemiss..
    Längtar också till på lördag då jag får se dig vandra runt här i lägenheten precis som förr!
    Längtar!! Saknar dig, puss på dig hjärtat! /Nicole

    SvaraRadera