fredag 22 juli 2011

Tiden går !

Godmorgon tröttheten och värmen... Idag är jag inte pigg efter att ha haft en flygförsening på 3,5 timmar igår.. Det är ju kul ! Vi var nog hemma runt halv fem imorse skulle jag tro, då var det raka vägen i säng ! Så nu sitter jag, dricker mitt kaffe i hopp om att vakna till lite innan man skall bege sig till kontoret.

I Tisdags var jag ju ledig och planen var att dra till Alanya för att se Nik & Jay, mycket sagt och gjort ! Mina älskade brudar plockade upp mig ute vid stora vägen och vi åkte mot Alanya. Där deltog jag i deras bluevoice möte eftersom det är det jag svarat på i min bluevoice, det var skönt att va med och få en del sagt ! Efter det skulle dom ha award dinner, då valde jag istället att möta upp Emma och kila med henne till hennes lya där vi fixade oss och snacka skit helt enkelt, supermysigt, känns konstigt att vara "hemma" hos henne i Alanya, känns inte alls som hemma.... När vi var klara gick vi ut på stan och tog en snabb matbit innan vi begav oss ut till palm beach där alla höll till.

Mat och mys i Alanya !

Väl ute var Nik & Jay i full gång nere på strandscenen. En massa folk (speciellt danskar) hade intagit stranden. Vi mötte upp de andra, stod och lyssna en stund och gick sedan och satte oss för att få i oss några groggar. Härligt att träffa alla Alanya människor igen och se lite nytt folk ! Tråkigt nog så skulle vi åka med våran buss kl.24 därifrån så vi kunde inte dra vidare med resten, men vi hade riktigt kul tillsammans och det vara ganska så skönt att väl få komma hema eftersom man skulle upp och jobba på flygplatsen dagen efter ! Var nog hemma strax efter ett, då käkade jag lite och kröp sen i säng !

Fullt ös på stranden !

Onsdagen var en mysig dag men minst sagt omtvistande. Jag spenderade förmiddagen på flygplatsen och stannande sedan kvar i Antalya eftersom jag skulle ha flygplats natt också. Tyvärr var det bara jag "hemma" i gamla lägenheten, de andra var fortfarande på flygplats så jag la mig i vardagsrummet på soffan där det var svalt och skönt och bara sov hela dagen. Sen kom Nicole hem och gjorde mig sällskap, så mysigt att få ligga och snacka sådär mysigt igen! Saknar verkligen det ! Sen ringde jag Josefine för att kolla när vi behövde åka tillbaka igen, då sa hon också att vi skulle bli en pers mindre på flygplatsen ikväll... En av mina kollegor i Side hade sagt upp sig och skulle åka hem direkt ! (Ännu en, många har redan sagt upp sig..) Skittråkigt att höra, var en superbra kollega, men jag förstår honom till fullo !

Igår spenderade jag dagen med att cykla runt till nästan alla hotell vi har i Side för att byta papper i pärmarna. Vet inte hur långt jag cyklade totalt men jag har helt sjukt svettig och slut när jag var klar, skön vardagsmotion iallafall ! Kvällen spenderade vi som sagt på flygplatsen och fick dessvärre reda på förseningen när vi precis skulle åka och plocka upp våra gäster som skulle åka hem.. Prova berätta för Stockholmare att dom får vänta 3,5 timmar på flygplatsen.... Ingen kul uppgift men gick ändå förvånadsvärt bra. Bara några få som fick spy ut sin galla över mig, alltid lika trevligt ! Vi fick också vänta på flygplatsen 3,5 timme eftersom vi hade gäster att ta emot från det försenade planet som sen skulle flyga hem de andra. Men när de väl kom ut så gick de superfint, dom var glada att få komma fram äntligen och stämningen var god (som tur var). Arriveln gick fint och smidigt och snart var vi på bussen tillbaka till Side, guld värt när en kväll med förseningar är slut. Som jag sa innan så var vi hemma runt halv fem, vilket innebär att jag är väldigt trött idag. Men jag skall spendera dagen på GOD och förhoppningvis träffa lite gäster och lära mig en massa nya saker! Men nu ska jag äta gröt, ha en fin fredag mina vänner ! :)

1 kommentar:

  1. HEEEJ EMMA!!!
    ÄNTLIGEN ETT LIVSTECKEN FRÅN MIG ;)HAR VARIT LITE ISOLERAD FRÅN OMVÄRLDEN DÅ JAG VARKEN HAFT TV ELLER BREDBAND PÅ ETT TAG...;( konstigt...??? Men nu äntligen har jsg skaffat ett mobilt bredband, så vi får se hur det funkar.
    Vad mycket roligt(mest i alla fall) som du är med om!! Här händer -ha ha - inte så mkt, men mormor o jag var i Trosa i onsdags och hon klippte sig hos Milla - blev HELNÖJD!!! Sen åt vi halstrad lax o gick en sväng där. Jag ska strax åka t Helene ! men jag ringer dig i morgon, på "din" dag!
    Var rädd om dig PUSS PUSS!!!!
    Mamma

    SvaraRadera