söndag 24 juli 2011

Små onda djävlar !

Det första jag vill göra är att sända en tanke till Norge och alla drabbade.. Alla anhöriga och alla omkring. Det är en fruktansvärd tragedi som inte kan förklaras med ord. Jag känner bara ilska och sorg, totatl ilska och sorg.. På lördagar har vi vår största norska arrival och departure, vilket innebär att de flesta norrmän kommer och åker hem på lördagar. Det var tungt att möta de Norska idag, inga ord, blickar eller tankar i världen kan lindra den sorg de har för tillfället. Men det gick fint, trots sorg så blev det en okej flygplatsdag, jag hoppas att kvällen blev desamma.

För att gå vidare till något positivt så lyckades jag sälja två utflykter idag, mina första utflykter i Side! Känns faktiskt riktigt bra. Var kul att bara sitta och snacka med gästerna också, dom var så trevliga och sköna ! Anledningen till att jag hamnade ute på Sunbeach hotel var en annan lite mindre trevlig anledning.. Men de löste sig det med! Emma dagen har det varit idag också, Farmor har ringt, Mamma har ringt och jag har fått namnsdagsgrattis sms utav pappa! Vi är två Emma här i Side så vi har grattat varandra.

Kom även flera goda nyheter idag, Emma och Minna skall flytta in på Side garden vilket innebär att vi kommer att få låna deras tvättmaskin, ingen mer energi behöver gå åt till tankar om hur och när man ska tvätta. Ser även fram emot att kunna ha lite sköna tema kvällar, hela brudgänget, kan bli riktigt kul ! Imorgon är vi ganska många som är lediga, så vi planerar en dag på stranden som sedan blir till lite afterbeach med hela gänget, efter de så blir de förhoppningsvis lite inflyttningsfest i Side garden också !

Har som sagt varit en bra dag men jag är riktigt trött... vi var ute och dansade lite grann igår också så de blev inte så många timmars sömn inatt inte. Men jag har lärt mig mycket nytt idag, alltid kul ! Sen så har jag bestämt att nu efter nästan två veckor i Side så är de dags att börja leva på lite hälsosamma rutiner igen, precis som jag gjorde i Antalya precis innan jag flyttade. Jag har haft helt otroliga cookies cravings de senaste dagarna, har till och med skapat ett "cookie corner" på kontoret.. För mycket kakor helt enkelt, men på måndag så börjar utrensningen igen, hoppas jag ! Ska ta mig tusan i kragen och få det att funka här också !

Men nu skall jag krypa i säng, vill ju va pigg och alert imorgon på den lediga dagen !!!
PUSSPUSS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar