tisdag 31 maj 2011

Boys på besök !

Nu har det återigen varit en fullspäckad vecka utan någon riktig tid nog att sitta ner och skriva om vad vi har för oss ! Det var två intensiva flygplatsdagar onsdag och torsdag, men dom flöt på bra trots allt utan problem ! På torsdagen var jag halvledig så jag ängnade hela dagen åt att städa och baka! På kvällen skulle vi ju nämligen få besök utav dom efterlängtade pojkarna! Jag bakade två jordgubbs tårtor och två kladdkakor, mumma! Sen var det dags att återvända till flygplatsen igen för att ta emot torsdagens gäster OCH äntligen få se min älskade bror igen !!! Väl på flygplatsen kom dom äntligen, grabbarna, så jag satte dom på en taxi hem till oss eftersom vi var tvungna att vara kvar på flygplatsen. När kvällen var över åkte vi hem till grabbarna som hade intagit balkongen och ölen. Fram med tårtan så hade vi tårtmys på balkongen till sent på natten/tidigt på morgonen!

Årets första jordgubbstårta bakad !

Sen var det upp tidigt på fredagen igen för att åka och studera troy waterpark i Belek! Det blev en dag i solen, i polen på luftringen och rutchkanan. Det blev en toppendag som inte slutade där. Det fina vädret bjöd in till grillkväll vid stranden ! Vi tjejer fixade snacks och tillbehör medans killarna fixade köttet. Vi avnjöt några öl på balkongen innan vi drog oss ner till stranden, väl framme fick vi lite besök utav den svenska sommaren, lagom till att man tänt grillen kom regnet. Vad är väll en grillkväll utan regn? Men de gick snart över, vi grillade köttet, som dock blev lite sådär tråkigt nog, inte den bästa grillen helt enkelt..! Men vi hade tillbehör och snacks så att vi klarade oss utan problem. Efter det gick återgick vi till balkongen och fortsatte mysandet. Vi brudar var dock väldigt trötta och funderade starkt på att krypa till kojs då jobbet vänta dagen efter. Men vi är ju airport team, vilket innebär att vi klarar allt, så visst fan hängde vi med grabbarn ut på krogen! Vi hamnade på ett nyöppnat ställe vid namn Salinaz, en cool krog med mycket turkar.. (som vanligt) Men OM vi dansade och hade kul, efter ett tag kom det ut ryska strippor på scenen och dansade, men jag undrar om inte de flesta tyckte att det var mer intressant att se ett gäng skandinavier dansa loss på golvet, det är nog iallafall mer sällsynt i dessa kretsar ! Efter en lång dansa kväll tog vi brudar en taxi hem så att vi skulle få lite sömn innan jobbet iallafall, grabbarna hängde dock kvar in på småtimmarna :)

Gänget redo för grillmys !

Lördagen och söndagen var det återigen flygplats som gällde, allt gick bra och det märktes på hela teamet att alla var glada över den roliga utekvällen vi hade haft, alla hade helt enkelt fått lite ny energi ! På söndag morgon gled grabbarna vidare till Alanya för att pröva på den andra delen utav Turkiets vilda turist partyliv. Nicole och jag var inte sena med att joina och tog en utav våra arrival bussar till Alanya efter det sista söndags flyget vi hade. Vid 5 tiden på morgonen var vi framme på Sesam och gick till sängs för att få lite sömn och vaknade ett par timmar senare upp utvilade, taggade för strand, bad och fest, men framförallt taggade för LEDIGHET! Vi intog stranden där vi mötte upp Emil och gänget, där låg vi hela dagen, solade och badade för fullt! Tillbaka till Sesam, på med partydressen och makeup, sen samlade vi hela gänget och även några fler från Alanya teamet och gav oss ut på middag på en liten restaurang vid namn Green beach som låg precis vid stranden. Under bar himmel åt och drack vi gott i gott sällskap medans en trubadur spelade härligt vacker musik i bakrunden. Så efter en lugn middag var vi laddade för att dra igång partajandet. Och vi gick barrundan runt hela kvällen och dansade till det värkte i fötterna, en riktig toppen kväll helt enkelt!

Drink mys på Crazy horse !

Tisdagen vaknade vi tidigt, upp och ut till stranden igen, bad och sol. Underbart ! Men solen och havet suger energi ur en och vi insåg att de behövde vila lite, en lur och en dusch senare började vi fundera på vad vi skulle hitta på till kvällen, bestämde oss för middag på en restaurang nere vid hamnen, gick och mötte grabbarn på deras hotel medans vi drack en varsin öl, sedan tog vi en taxi till hamnen och åt återigen en massa god mat, och till råga på det var grabbarna så underbara att dom bjöd oss på middag som tack för att dom fått bott hos oss! Så gulliga! Vi bestämde oss sen för att följa med till Crazy horse för nån drink eller två, vilket vi lyckades bra med... Efter ett gäng drinkar fick grabbarna den tokiga idén att vi skulle tatuera oss, Nicole och jag var inte sena med att instämma, att vafan, det är klart vi ska göra ! Resten av natten spenderade vi på en tatto studio, vilket resuterade i ett bokstavligt talat minne för livet och jag ångar inte en sekund ! Sent på nattten/morgonen kom vi i säng, vilket ledde till att när klockan ringde sisådär två timmar senare och det var dags att gå upp och åka till jobbet med en departure buss, så var vi ganska så trötta.. Men det var värt varenda sekund!

Redo på gaddar britsen !

Det var en lång dag och natt på jobbet igår plus att vi även skulle ta avsked utav grabbarna som nu hade återvänt från Alanya för en sista natt hos oss. Vi hann hem ett par timmar mellan flygen så vi lagade mat och åt tillsammans, jätte mysigt. Sen var vi tvunga att åka till flygplatsen igen, och den kvällen skall vi inte ens tala om.. KAOS pga. fel på våra listor, allt var ihop blandat och vi var tvungna att göra om allt och samtidigt försöka förklara och lugna alla gäster som kommit. Men jag har sagt det förut och jag säger det igen, inget är omöjligt för airport team och vi lyckades lösa situationen snabbt så att alla tillslut kom iväg till sina hotell. Då var jag STOLT! Men dock uppstod det lite mer problem gällande vår bil, vilket gjorde att jag inte var hemma förrän halv 5 på morgonen, då var det lite tungt att gå upp nio imorse för att återvända till fygplatsen.. Men dagen idag räddade upp allt för det var en riktigt underbar dag och allt flöt på fint, dessa dagar är de jag älskar som mest! Och vad jag älskar ännu mer är när man helt överaskande ser att man har kvällen ledig, den skall jag ta vara på varmt !

Sammanfattat så har jag haft det helt underbart den senaste veckan trots mycket jobb och kaos. Men det är tack vare min underbara bror och hans vänner och självklart mina älskade kollegor som har förgyllt min vecka återigen! Helgen kommer garanterat att bli mycket mycket mer spännande vill jag lova, vilket jag ser fram emot starkt! Och avslutningsvis så måste jag ju bara säga att ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig, utan ibland blir det fan så mycket bättre !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar