tisdag 3 maj 2011

En dag på stranden !

Har varit helt underbart att vara ledig idag ! Jag sov länge länge och det var riktigt skönt att få vila ut sig ! Igår hade vi bara en arrival som gick snabbt och smidigt, sen åkte vi ut till kontoret och fixade lite med papper och pratade. Jag hade mitt induviduella samtal med bossen vilket var jätte skönt. Vi satt nere på Starbucks och drack kaffe och diskuterade och satte upp mina mål med den här sommaren och även för framtiden längre fram ! Jag hoppas att jag kan uppnå målen jag satte upp för sommaren iallafall, sen får man väll se helt enkelt.

Väl hemma igen åkte jag, Emma och Josefine in till stan för att leta upp en bra restaurang att äta på. Vi hittade Jolly joker salon, som jag en restaurang som låg i närheten utav puben med samma namn. Dom hade jätte mycket bra mat och inte alls så farliga priser. Jag beställde bbq chicken tacos som var gudomligt god, till det ett glas rött som också var riktigt gott! Har inte druckit röd vin på jätte länge så det satt verkligen fint! Super god mat och riktigt härlig stämning, dit ska vi garanterat gå igen !

Nöjd och glad med min mat och mitt vin !

På vägen hem från våran ypperligt underbara middag stannade vi på Maxi tansas som är en stor mataffär, och vad hittade inte jag där om inte min efterlängtade älskade Ingefära rot (!!!!!!) Jag har verkligen letat och frågat som en galning efter det men inte hittat det någonstans, men så låg den bara där, riktigt stor och härlig och väntade på mig ! Det krävs helt enkelt inte mycket för att göra mig nöjd och det satte verkligen priset ! Hemma igen intog vi balkongen, det var äntligen dags för Emma och Josefine att utföra sitt uppdrag, annars skulle de inte bli någe vin för dom i en månads tid framåt ! Uppdraget var att ta kontakt med "Pop-turkarna" som bor på våningen under, vi hade funnit en bra ursäkt att ringa på dörren, "Hej, har du vinöppnare? vi har nämligen ingen.... " Sagt och gjort, dom fick flaskorna öppnade och han berättade att han bodde där själv och pluggade arkeolog.. Helt oväntat ! Anledningen till detta uppdrag var att en natt så festade dom som fan där nere, hela jävla natten, och det var så irreterande att Josefine sprang ut i nattfrilla och sovkläder och bad dom sänka... Dom var poppigt klädda och såg allmänt hippa ut, därav uppkom namnet "pop-turkarna" och tjejerna insåg att det faktiskt kunde vara trevligt att bli vänner med dessa. Vi kom överens om att nästa uppdrag blir att bjuda med dom upp på en flaska istället !

Idag har jag som sagt bara sovit och legat på stranden, det har varit riktigt skönt och välbehövligt, vi väntar nu två dagars hårt jobb, både dag och natt. På fredag är vi lediga igen och ser varmt fram emot det. Men det ska bli kul att jobba igen, mer flyg och mer människor, det gillar jag ! Nu ska jag försöka nå mina grannar hemifrån som är här i Antalya nu, se om man hinner med en fika eller så !

Jag sänder lite varma soliga hälsningar till våriga sverige som jag har hört haft regn idag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar