tisdag 17 maj 2011

Pina colada !

Det var härligt att igår få vakna upp och veta att man har två dagars ledighet ! Vi gick upp och tog oss ner till vårt lilla frukosthak nere vid stranden där vi tog en varsin kaffe och omelett. Efter det tog vi oss vidare ner till stranden och intog två solstolar, solen riktigt stekte och havet glittrade. Vi tog oss först ett snabbdopp, då tyckte vi att det var lite kallt först, så vi stekte en stund till men klev sen ner i vattnet igen, då kändes de betydligt skönare! Vi simmade och flöt i vågorna, det är riktigt härligt att ligga och flyta utan att röra en fena, höra hur sanden gnids mot varandra i takt med vågorna som drar in.. Ahh.. Sommar ! Efter ett långt bad la vi oss igen, beställde en varsin pina colada som vi låg och smuttade på i solen, tänkt vad livet är bra ibland !

Mmm läskande god pina colada !

Efter en härlig förmiddag på stranden tog vi oss en liten tur i stan, vi köpte en varsin turkbörs, jag köpte faktiskt två så att jag kan ha kameran i en också ! Sen gick vi till en stor supermarket och inhandlade hamburgare till hela gänget, de skulle till att bli grillning på taket! Efter vi hade handlat tog vi en taxi tillbaka till sesam, där knäckte vi en varsin kall härlig öl. Vi duscha och fixade oss medans vi lyssnade på skön musik och smuttade på våra öl. Jag fick även ett kärt besök utav Daniel som numera jobbar för Ving här i turkiet, riktigt kul att ses igen eftersom vi inte har setts sen ledarkursen i Danmark!

Upp på taket där vi mötte resten utav gänget, grillen var tänd och det luktade nästan Svensk sommar, vi åt och drack och hade jätte mysigt, sen vankades det utgång ! Vi brudar tog en taxi in till bargatan och tog in på crazy horse, där beställde vi ytterligare en varsin pina colada, dock inte lika god som den på stranden innan, men den slank ner! Sen hade vi trevligt under kvällen men Nicole och jag tog en taxi tillbaka till Sesam redan vid två tiden, efter dagar med lite sömn så klarar vi helt enkelt inte mer än så, men vi fick oss en trevlig kväll iallafall !

Taggade brudar i taxin !

Idag har vi bara legat på stranden och solat, blev ett dopp idag också, superskönt! Har precis käkat lite lunch nu och skall strax dra oss ner mot stan och fixa naglar, bryn och hår, unna oss lite helt enkelt så vi kan va riktigt snygga och frächa när vi tar emot våra nya gäster imorgon ! Det är iallafall toppen att ha mini vaccation i Alanya, så glad att vi åkte hit. Dock har vi än inte bestämt om vi skall åka hem till Antalya ikväll eller åka med transferbuss imorgon bitti, får helt enkelt se vad som passar oss bäst! Men nu ska jag fortsätta njuta utav ledigheten här i semesterparadiset !