måndag 23 maj 2011

Kick off !

Det är verkligen helt otroligt vad tiden går fort, har inte haft någon möjlighet att hinna med att uppdatera bloggen på nästan en vecka och tänk så mycket annat jag har hunnit med! Jag får väll försöka att sammanfatta den förgående veckan någorlunda iallafall ! Vi fick oss våran party kväll i Alanya förra måndagen och dessutom stannade vi ju kvar till onsdagmorgon. Vi passade på att ta hand om oss under tisdagen, solade och myste, besökte frisören och fixade brynen. Det var riktigt härligt att klippa sig och frächa till frillan lite. Efter det gjorde vi oss iordning för en lugn mysig middag i Alanya som vi sedan toppade med en promenad in mot party gatorna. Vi lyckades bli inbjudna till en bar där vi fått lite kontakt med en turk som har bott i sverige och pratar svenska, vi tog oss en drink, en pina colada såklart för att avsluta ledigheten i Alanya, sen gick vi hem och sov eftersom det var tidig morgon och lång lång dag på flygplatsen som väntade !

Vi hade flyg både onsdag och torsdag, dag och natt, man var ganska slut efter dom passen men vi visste vad som komma skulle under fredagen, nämligen Kick-off med alla teamen ! Vi fick sovmorgon på fredagen vilket var välbehövligt, klockan 13 gick bussen mot Alanya och båten vi skulle åka med. Väl på båten möttes vi utav härliga människor med solbrillor och bira i handen. Solen sken och havet glittrade. Vi åkte ut på havet med fri bar på båten, vi minglade och myste, sedan stannade vi vid ett par klippor där det var bad för dom som ville. Efter följde en middag på båten och sedan en liten show utförd utav bårpersonalen. Vi hade riktigt kul och folk började släppa loss mer och mer. Tillslut förvandlades övre däck till ett enda stort dansgolv med disco lampor och hög musik, alla dansade och försökte hålla balansen i takt med vågorna som guppade.

Partyglada taggade grabbar !

Efter en lång dag och kväll på båten var vi åter tillbaka i hamnen, då var det klubb Istanbull som gällde, dock skulle bussen tillbaka till Antalya avgå klockan 23.00 eftersom samtliga i airport team skulle upp och jobba... Men.. Vi är ju airport team, det är inte så ofta vi alla kan va ute och festa tillsammans med alla andra team, så vi bestämde oss för att stanna och sedan ta en taxi 2 timmar tillbaka till Antalya, och det var SÅ värt det! Vi hade sjukt kul och hann med både crazyhorse och havanna club och sen crazyhorse igen. Träffade en massa roliga människor och hade bara allmänt skitkul. Sen var det dags att åka hem tillslut ändå, taxin gick smidigt och vi var hemma runt halv 4 tiden, då var det bara att hoppa i säng och sova några timmar innan det var dags att stå på benen på flygplatsen igen. Lördagen gick dock jätte bra trots att samtliga utav oss var riktigt trötta, men vi hade somvanligt skitkul på flygplatsen och det var som sagt SÅ värt det !!!

Mot klubb Istanbull !

Söndag, åter dag och natt på flygplatsen, gick bra hela dagen och kvällen tills vi såg att vårt sista plan som skulle komma halv två på natten istället skulle komma kvart i fyra på morgonen...... Fan.. tänkte vi, men eftersom vi har ledigt idag kunde vi ändå ta det med en nypa salt, bestämde oss för att åka hem och ta en powernap. Jag la mig i sängen med smink och uniformen på och fick sova en timme, sen var det bara upp igen och åka tillbaka. Lyckligtvis gick det jätte bra och hyffsat fort, vi hade som vanligt galet kul eftersom samtliga var skittrötta och hade garanterat passerat det vi kallar för "bananhumor" varför vi kallar det för det behöver vi inte gå in på... :) Men jävlar var trött man var när man vaknade imorse, eller imorse, vid lunchtid! Men vi gick upp och åt frukost sen raka vägen ner till stranden där vi solade och badade, det var såååå skönt ! Värmen har verkligen kommit hit nu, det är så skönt, iallafall när man är ledig.

Josefine och Emma W intog den stora poolen !

Ikväll planerar vi en lugn kväll i Kaleci som är den gamla stan här i Antalya, där finns en jätte mysig hamn och en massa fina gator att gå runt på, så vi tänkte strosa runt lite, äta och dricka gott och bara umgås och ha det bra. Det ska verkligen bli jätte mysigt! Imorgon har vi ledigt igen, då planerar vi att gå på museum i Antalya och kanske hinner med lite tid på beachen också. På torsdag kommer äntligen Emil och grabbarna ner, och jag längtar som tusan (vilket resten utav brudarna också gör ) ! Det ska bli riktigt kul med lite grabbar i lägenheten och vi har redan planerat in grillkväll inför fredagen. Skönt att äntligen få vädra ut lite igen här på bloggen och dela med mig utav mitt liv jag lever nu ! Nu ska vi fortsätta njuta av solen och värmen och ladda inför en mysig kväll tillsammans med favorittjejerna i Kaleci !

1. oroliga mamman23 maj 2011 kl. 17:50

Hej igen Emma!
    Oj så mycket roligt ni har där... förstår att du inte hinner med att uppdatera bloggen..;) !
    Var på Värmdö i helgen o hade nästan lika roligt.. :-)! Satt på bryggan i vanlig ordning o drack champagne o kollade in små "galoscher" på sjön! ( d v s racerbåtar som dom testade där inför helgens tävlingar...!!)Havet guppade så vi kunde inte ta Signe ut på en tur till Aborrkroken... -(. Nåväl, jag har hämtat ut paketet idag - igår hade inga pengar kommit in men jag ska kolla sen!
    Emil kommer snart hit och vi ska grilla. Han är lite orolig för det är så mycket som han ska ta med sig till dig...HA HA.. Sen är det bara att hoppas att askmolnet från Island inte tar vägen över Turkiet, för då lär det inte bli någon resa alls... Antar att ni hört talas om det. Och vad gör ni då?? Inga turister som kommer mitt i natten...hmm.. Mormor har bakat, och recepten kommer antingen med Emil, eller per mail.
    Ha det bra så länge, jag hör av mig på torsdag eller freda när grabbarna förhoppningsvis landat!