onsdag 4 maj 2011

Flygplats dag och natt !

Onsdagar och torsdagar är de dagar som vi än så länge har flest flyg att ta hand om, både arrival och departures. Vi har redan haft en halv dag på flygplatsen och vi har natten kvar. Jag skulle egentligen åkt med alla andra tillbaka till flygplatsen vid halv nio tiden ikväll och haft sista arrival vid två tiden, men det blev lite ändring, så jag ska åka in till den sista arrival vid två tiden istället och sen stanna kvar där och ha departure fram till kl.6 imorgon bitti, så det blir en lång natt! Den här gången tänkte jag hinna sova lite innan, vi har dag och natt imorgon också så det gäller att man orkar ! Men det blir roligare och roligare för varje dag eftersom man känner sig tryggare och tryggare i arbetet!

Idag när vi kom hem så la jag och Nicole oss nere vid polen (som dom dock inte fyllt med vatten än) på en filt och solade och halvsov. Det var riktigt skönt att bara ligga och njuta, vi hade hackat upp jordgubbar och gjort kaffe som vi hade med oss ner, som en liten trädgårdspicknik! Om vi längtar tills dom fyller polen, då skall grillen fram och jag kan bara föreställa mig vilka mysiga grillkvällar vi kan ha då. På tal om grill, jag saknar den svenska känslan lite, den här känslan man har när grillen äntligen åker fram och man tänder den för första gången på året. Det är en typisk svensk sommar känsla, då vet man att det är nära !

Nere vid stranden finns det fullt utav små grillplatser där turkfamiljerna ofta sitter och grillar och umgås, det saknar jag ! Att sitta och grilla med familjen.. Som när man var liten och pappa tog med en ut för att grilla korv, ketchupen som man ständigt kletade ner sig med så att flugorna tillslut flockades och den halvljumma colan man drack ur vita plastmuggar.. och kakorna som ofta kom fram efter korven! Vinter eller sommar, hur underbart som helst! Det är iallafall något jag saknar mycket och jag hoppas att pappa tar mig ut på korvgrillning när jag kommer hem på semester i sommar, det vill jag och ser framemot !

Jag beundrar turkfamiljerna faktiskt, dom tar sig tid och umgås med familjen nästan varje söndag, hur ofta tar vi svenskar oss verkligen tid för att umgås allihoppa? runt julen, kanske påsken, möjligtvis nåt fylleslag kring midsommar... Men vad hände med alla fredagsmyskvällar man hade som liten? Alla tillsammans kring middagsbordet, bada bastu innan disneydags började, ostbågar och snacks till fångarna på fortet, hela familjen samlad... Sen växte man upp. Det är tråkigt att det blir så, men jag antar att man som 13-14 åring inte längre såg det fina med det och föredrog att börja ge sig ut och leva fjortisliv, försöka bli vuxen och testa sina gränser. Idag ser jag det fina i det och jag saknar det.

Men nu är det dags att dra sig hem igen och äta lite middag och sova lite inför nattens arbete. Sänder alla mina kramar till familj och vänner där hemma som jag saknar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar