lördag 4 juni 2011

Lördag !




Ahh.. då var det lördag igen ! I Turkiet en helt vanlig dag men hemma i Gnesta är det ju årets höjdpunkt ! Men jag är inte så speciellt ledsen över att missa det, man vet ju numera hur det går till liksom.... Alltid samma sak ! Det enda jag kan sakna är den traditionella reunionen som vi brukar ha alla brudar från Vacksta, med grillning, spel och mys på altanen ute hos mamma, alltid lika kul! Men får se om det blir något till nästa år istället. Jag spenderar istället min dag på flygplatsen, som vanligt. Idag var det riktigt riktigt varmt ute, tur dock för alla nya gäster vi välkomna, alltid roligare för dom att komma till solen och värmen! Det var faktiskt Stockholmare som vi fick ta emot idag, trevligt med lite folk hemifrån.

Gårdagen spenderade vi i Side, det var hotell studering på schemat. Kul att äntligen få en bild till de hotell som man skickar ut alla gäster till. Hemma från Side igen tog vi en tur till Kaleici för att byta en vattenpipa som vi köpte en vecka tidigare som saknade flera delar. Men nu ska den vara komplett, redo att rökas! Efter det åkte vi hem, handlade lite på vårt lilla tansas och återgick sedan upp till vår kära lilla lya. Jag satte igång med en härlig sallad med soltorkade tomater, fetaost och oliver, stekte upp lite hallomi, skar upp en honungsmelon och förberedde mina underbara ost och vitlöks gratinerade svampar som skulle in i ugnen. Sen kom tjejerna upp och vi satt på balkongen och åt, njöt och bara pratade. Så mysigt ! Jag har verkligen världens underbaraste kollegor/sambor ja, familj helt enkelt !

Mys på balkongen !

Imorse när jag vaknade och gick ut på balkongen och tittade ut över trädgården där nere så såg jag att det var en hund som ramlat ner i polen, och polen är inte fylld än och det är bra högt från kanten. Jag skulle ut på min morgon joggingtur så jag bestämde mig för att kliva ner till den stackarn och försöka hjälpa honom, som tur var va han inte skadad och han blev överlycklig när jag kom ner, dock var han för stor och tung för att jag kunde få upp han, så jag fick vänta tills vår handyman kom och kunde rädda hund stackarn.. Finns så mycket hundar som det är så synd om här, men jag var väldigt glad över att han inte skadat sig och nu är han återigen ute och springer glatt ! Det positiva med polen är, att nu när vi kom hem från flygplatsen, så var vattnet i full gång med att fyllas!!!! Om vi blev glada, snart så kan vi njuta utav vår pol också, det kommer uppskattas när man kommer hem från jobbet dessa sjukt varma dagar!

Glada tjejer när polen äntligen får vatten !

Men nu ska jag fortsätta mysa med min underbara lilla familj här, sen bär det iväg mot flygplatsen igen. För att avsluta dagen, Ibland kan de som är väntat ske under oväntade omständigheter och helt plötsligt inte vara så väntat längre utan snarare något oväntat.... Klurigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar