tisdag 13 september 2011

D day !

Nu har jag äntligen lagt mig i sängen med en kopp te, lugnafavoriter och lite bloggande innan sovdags. Det har varit en lång dag idag och lite sömn inatt.... Igår var egentligen en vanlig måndag, jag skulle ha välkomstmöte på ett utav våra hotell som vi knappt haft några gäster på men helt plötsligt befann sig 131 gäster på hotellet så det bestämdes att ett välkomstmöte skulle hållas. Lokaler och drinkar fixades och jag åkte dit i förväg för att få mer styr på hotellet och drinkarna. När klockan slog tio skulle vi mötas i receptionen... Två norska själar, det var det enda som dök upp..! Det var det mötet... Trist när de är så många som bor på hotellet, men jag tror att informationen om mötet blev lite bristfällig. Men de två norskar som gjorde mig sällskap var jätte mysiga och vi hade ett litet mysmöte istället, så helt okej ändå !

Efter det skulle jag skriva ett kompendium på City walken som vi har i Antika Side, det är till de guider som skall jobba nästa år för att underlätta för dom att komma igång. Problemet var bara att det skulle skrivas på engelska.. Jag kom iallafall underfund med att jag är riktigt dålig på att skriva på engelska.. Prata går utmärkt men skriften failar jag på direkt. Men jag lärde mig en del och lyckades skriva hela kompendiet iallafall, kan innehålla spår utav stavfel, men bättre än ingenting! Efter det var det weekly meeting där vi bestämde att vi skulle fira Martinas födelsedag under kvällen eftersom hon fyller år idag. Det var självklart inte det enda vi pratade om på weekly meeting men det var det som var det roligaste att prata om när alla viktigheter var klara! Efter mötet hade jag tänkt hinna med gymmet men jag var tvungen att snygga till kompendiet, likvidera mina utflyktspengar och fixa lite, sen skulle vi mötas hos Martina klockan nio, så jag hann inte med det igår heller.. Men det blev annat skoj i Martinas ära ! Vi möttes upp hos henne, temat för kvällen var D som i Dresses, drinkar, dansa och blev till att dricka dex don de deache och dohito.. Hehe ja det var ett kul tema.. Vi spel lite spel och myste innan vi begav oss till afrodite för en drink innan vi gick vidare till The zone och dansade loss ordentligt ! Jag hade riktigt kul och det verkade de flesta haft, kom hem rätt sent och det blev nog inte mer än 3 timmars sömn, men värt det ! Jag drack bara nån drink så jag var alldeles klar i skallen min när jag vaknade !

Hedvig och jag laddade för kvällen! (notera att jag återigen är brunett, hett?)

Men med de få timmars sömn så blev dagen ännu längre, jag var GOD från klockan nio, ett god möte, skriva resort report, fixa cyklarna och kolla loggar, det sysselsatte jag mig med ända tills att jag skulle iväg på service på mina älskade hotell där jag fick ta farväl utav några utav mina favoritgäster som bodde på vårt hotell Yali.. Så goa och har verkligen gjort det kul att vara där, men dem åker hem imorgon. Trist. Tillbaka från servicen skulle jag ha 100% SA.2 som är mina andra hotel jag är ansvarig utav. 100% innebär att man på ett eller annat sätt ska nå ALLA gäster. Vet inte hur många lappar jag har skrivit idag, men det är nog ett bra antal. Lyckades 100% på alla hotell utom ett.. klockan blev helt enkelt för mycket och jag kom inte ifrån sista hotellet förrän halv tio. Men ganska nöjd ändå, får försöka nå resten på fredag !

Men nu som sagt ligger jag i sängen, laddar inför airport day and night imorgon, den dagen kommer förhoppningsvis flyga iväg och sen på torsdag är jag ledig ! Längtar redan och har redan bestämt att den dagen skall spenderas på beachen! Men nu skall jag dricka upp min kopp, lyssna vidare på den mysiga musiken och så småningom bara lugnt somna in i mina drömmars land...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar