torsdag 15 september 2011

Att finna ro !

Jag fick en fantastiskt start på dagen idag med en lång morgonpromenad. Underbart att gå i ett nyvaket Side där solen precis har gått upp för att sprida sin värme och sitt ljus. Än är luften som jag andas in i mina lungor sval och frisk, nästan kyligt om huden trots långbyxor och långärmat. Ser människor som slår upp sina butiker och andra som levererar deras nybakta bröd. En doft av vått vattnat gräs och nybakt bröd. En tystnad, ett lugn. En rofylld morgon som skänker en härlig energi till min kropp och får mig att vakna till med lugn takt. Drar in den friska luften och vandrar vidare med solen värmande i mitt ansikte, värmen kommer fort ju mer solen sprider sitt ljus. Tillbaka på Royal, får en helt okej dag på flygplatsen, mysig siesta i Antalya och en någorlunda okej natt på flygplatsen.. Nu, sängen, boken och koppen med grönt te.. Imorgon väntar en ledig dag, må det kanske bli ännu en underbar morgonpromenad eller möjligtvis ett hårt pass på gymmet innan beachen. Godnatt..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar