söndag 11 september 2011

Nu tar vi nya tag !

Dagarna glider fort förbi, speciellt de dagar man är ledig, de bara försvinner ! Det är nu mindre än en månad kvar tills att jag skall lämna Turkiet och känner mig helt plötsligt stressad över allt jag skulle vilja hinna med innan dess.. Får helt enkelt ta en sak i taget och se hur långt jag kommer! Men nerverna inför Egypten börjar komma krypandes, sakta men säkert..! Men jag har iallafall haft en härlig ledig dag idag, inte gjort mycket alls faktiskt. Låg på stranden en stund imorse, sen vid poolen, efter det låg jag inne och läste en stund men begav mig sedan till Terra city för att fönster shoppa lite (om man är pank som jag så är detta ett bra och billigt alternativ) fanns en massa fina höst kläder som jag bara vill ha vill ha vill ha.. Men de blir ingen shopping för mig, inte den här månaden, nästa däremot så måste jag köpa lite varma tröjor, är nämligen iskallt på nätterna i Egypten! Bäst att vara redo !

Efter lite strosande i butiker så mötte jag upp Sanna och Josefine för en bit mat, trevligt. Saknar att hänga med dessa härliga tjejer! Sen var det bara hem igen och sedan packa in sig i bilden till flygplatsen för att hoppa på en buss tillbaka till Side, fick åka med en tysk bus.. Tyskarnas sänd bussar gav inge vidare intryck må jag säga, men å andra sidan verkar inte tyskarna bry sig så mycket. Till skillnad från en del Svenskar, jag stod halv vägs ner mot bussarna igårkväll då det kom en man skrikandes mot mig "hon där uppe, henne skall du fan ta och lära vad information är" han var rikligt upprörd och arg, men jag kände inte för att ta nån skit den kvällen så jag svarade snabbt med att alla andra faktiskt har hittat bussarna, då skrek han ännu mer, självklart om att han betalat för att få service och inte kunde tåla att bli behandlad på detta vis, jag svarade också att jag inte tänkte tolerera att han behandlade MIG på detta vis.. en fyra gånger vände han och kom tillbaka och skrek på mig, men jag tog på mitt stoneface, ingen skit ikväll, tänkte jag ! Jag förstår faktiskt inte vad vissa tror, en del förstår inte att vi jobbar dag och natt, sover minimalt och kämpar på så gott vi kan. Det gör mig förbannad, vi är alla människor och alla kan göra "misstag" eller bli missförstod.. Men ja menar, vad är oddsen när 188 pers hittar och en inte......

Imorgon börjar en ny vecka, alltså nya tag med jobb, träning och hälsa.. Får se hur denna vecka går! Känner mig ganska så taggad, en dags ledighet i Antalya gav mig rätt mycket ny energi att fördela på veckan ! På fredag skall vi ha kickdown, alltså motsatsen till kickoff.. Vilket innebär att säsongen verkligen börjar nå sitt slut. Blandade känslor gällande den biten men grymt kul med Kickdown då vi får träffa precis alla igen ! Skall bli spännande att se vad vi ska göra bara ! De återstår att se, men det enda jag vill se nu är en trevlig dröm, för nu skall jag sova ! Godnatti !

2 kommentarer:

  1. Hej sötnos! Usch vad jag saknar dig när jag nuförst hittat din blogg!! Underbara människa jag hoppas vi ses igen. Vilken var din dest i Egypten? Du är jätteduktig, precis som alla din andra kollegor, som orkar med jobbiga tjatande och gnällande kunder. Jag skulle inte palla! Jag har sagt till Alex att jag vill inte jobba för fritte men jag reser så gärna för jag tycker så synd om er guider :/ glöm all skit och kom ihåg det roliga :)Puss Jasmine <3

    SvaraRadera
  2. Hej goding ! Åhh jag saknar dig med, så kul vi hade ! Ja men vi SES igen, garanterat :) Det blir Hurghada i Egypten som jag skall till, Blue village Aqua marin! Hehe ja de finns gott om sånna gäster, men även underbara, underbarast vore om ni reste, vore så kul att få träffa din Alex också, kul att ni håller ihop :) Saknar dig ! pusspuss!

    SvaraRadera