måndag 5 september 2011

Adventure & turistas !

Nog var det adventure park som gällde igår alltid ! Vi blev upphämtade i en terrängbil utan tag och fick en oss vild tur genom managvat och skogen innan vi tillslut kom fram till denna vackra adventure park som låg precis invid green lake. Otroligt fina utsikter och vi var ett gäng på 9 brudar taggade upp till hakan ! Under en och en halv timme så klättrade vi över stockar, rep och svingade oss från träd till träd på höga höjder, det var otroligt kul och adrenalin kickande ! Endast en skadad när dagen var slut och en upplevelse rikare ! Efter att vi var klara i parken åt vi lunch, Gözleme med potatis och ost med glass till efterrätt. Det var en fotograf med och fotade under tiden vi svingade omkring då det inte riktigt fanns möjlighet för oss att ta med kamera, dessa foton fick vi se på en tv skärm under lunchen, många roliga bilder ! Vi fick den alla brända på en cd skiva som chefen tog hand om, denna skall jag låna och se till att hag får alla bilder på denna dator så att jag kan lägga upp lite ifrån själva parken. Vi hade kort och gott en riktigt härlig och rolig dag igår !

Ready for take-off !

Den goda dagen fortsatte då jag hade citywalk, det gick superbra och jag hade en massa trevliga gäster. Jag fick applåder mitt i rundturen då jag berättade om Nazar ögat och butiken skänkte ett till mig, då applåderade gästerna glatt. Även när jag berättat det sista på det sista stoppet så applåderade de alla.. Det var så kul ! Jag bara älskar att gå citywalk ! Det var jätte många goa gäster med som jag dels kommer att få träffa nu på morgonen på min service, vi kom överäns om att vi skulle dricka morgonkaffe tillsammans på Yali, mysigt ! Så med andra ord hade jag en riktigt bra dag igår på de flesta sätt och ser fram emot denna dagen om ännu mer !

Idag har vi födelsedag firande för Minna som fyller 25 ! Det skall ikväll firas med turistparty och utgång, skall bli riktigt kul ! Men först, ja då skall ni nu alldeles strax smyga över och fira henne på sängen med cheescake, ballonger och lite sånt, hoppas hon blir överaskad och glad ! Jag skall nog sätta i mig en till kopp kaffe här innan så att jag vaknar till lite.. Men Fler bilder från adventure parken ska jag se till att lägga upp så småningom och bilder från kvällens turistparty kommer nog med god möjlighet att dyka upp redan imorgon ! Hoppas ni alla får en god start på den nya veckan nu när vi är mitt inne i den vackra hösten, saknar de vackra höstvyerna, så om någon är ute och promenerar någon vacker höstkväll så får ni gärna fota lite fina höstbilder och maila över till min mail: emmabaumer@gmail.com så att jag också får ta del utav den vackra hösten från ett varmare land !


2 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Höst o höst...:)??!!
    I lördags hos Lena gick det inte att sitta på altan... 30 grader minst o svetten rann.. var bara BRYGGAN som gällde!! Vi som inte badade fick hålla tillgodo med en kall öl! Kul att träffa gamla Huddinge-kompisar, alla utom en...som var fr Stockholm. Vi spelade kubb, boule o kastade pil, "mitt" lag vann, trots att jag körde med vänstern hela tiden... Får besked imorgon om det blir omgipsning eller inte.. Har ju ingen bil heller än :( Eddie o jag skulle åka o titta på en svart liten pärla i söndags, men då var den såld förstås...
    Det är en varm kväll ikväll och mina änglatrumpeter på altan blommar som dom aldrig, ALDRIG gjort förr..!! och doftar helt UNDERBART!!! Hoppas på en LÅNG; VARM höst här - sen kommer jag till dig och värmen där... ;)
    Ska försöka maila lite bilder sen. Nu ska jag gå in och skriva i kontraktet på Balett o skicka t hennes nya ägare!
    Vi hörs i slutet av veckan! Har hälsningar fr mormor, Lena, Stig o M. m.fl.
    Var rädd om dig! puss puss ! / mamma

    SvaraRadera
  2. Låter alldeles härligt ! Låter som att det är rätt okej där hemma :) tråkigt med din arm, men jag hoppas att den blir bättre snart ! Åh lilla ballerinan, jag såg bilden du skicka, så otroligt fin ! De känns så skönt att hon har det bra och hålls igång! Hälsa alla där hemma också, krama dem från mig !
    pusspuss!

    SvaraRadera